Inlägg från: Anonym (Millan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Millan)

V 16 - maken vägrar barn

Anonym (Svårt) skrev 2019-10-01 13:12:49 följande:

Håller inte med, inte när det gäller ett långvarigt fast förhållande. Då är det orimligt att använda kondom (om inte båda gillar det av någon anledning, det finns ju t.ex. kvinnor som vill slippa kladd). Då är ju det normala att man skaffar en långsiktig preventivmetod, och av rent biologiska skäl finns det ingen sådan för män. Så då måste mannen kunna lita på kvinnan.

Jag och min man har använt kondom som preventivmedel i över 20 år. Jag tycker det är betydligt rimligare än att jag skulle ha förgiftat min kropp och psyke med hormoner i över 20 års tid. Nu är vi färdiga med barn och funderar på om min man ska sterilisera sig istället. Det är också ett rimligt alternativ för en man som inte vill ha fler barn.
  • Anonym (Millan)
    korngryn skrev 2019-10-14 20:18:58 följande:
    För vissa är blivande barn viktigare än barn som redan finns
    Varför är det så svårt att ta in att en abort inte är lika lätt för alla? 

Jag skulle bli helt knäckt av att göra abort i vecka 16. Om jag kände mig tvungen att  abortera en frisk liten bebis som jag känt sparka i min mage så vet jag inte om jag skulle klara av återhämta mig helt från det. Det finns inte en chans i helvete att jag skulle riskera att jag knäcks bara för att skydda en bortskämd man från att betala underhåll samt skammen i att ha ett barn han inte tar hand om. Jag har redan två barn och de behöver en psykiskt frisk och sund mamma. TS har också flera barn. Hon kanske inte heller vill riskera sin mentala hälsa för mannen skull? De flesta mammor prioriterar sina barn framför sina män. Som tur är.
Svar på tråden V 16 - maken vägrar barn