• Anonym (Tell me!)

Din absolut bästa duschcreme!

Vilken duschcreme eller tvål är din favorit?

Min är nog original Dove duschcreme. Den doftar tvål och inte körsbärsblom, jordgubbe eller gud vet vad. Den doftar inte för starkt och torkar inte ut min hud.

• Svar på tråden Din absolut bästa duschcreme!
  • Anonym (Mys)

[quote=79927508][quote-nick]Duckan skrev 2019-09-27 18:01:24 följande:[/quote-nick]Jag är inte så noga med vilken jag har men nu har det slumpat sig att jag fått Rituals i gåva några ggr. Hittills är den gröna, Dao, min favorit.

Lush, luktar de som badbomberna gör typ? Älskar de dofterna.[/qoute]

Använder inte badbomber men vissa av de dofterna lär finnas som duschcreme eller tvålar (går också att använda på kroppen)

• Anonym (Mys)
    Anonym (Torris) skrev 2019-09-27 22:04:18 följande:

Nuxe Face and body ultra-cleansing gel

Vad har den för doft?
  • Anonym (Lena)

Bryr mig inte. Köper  Family Fresh på Willys när det är rea.

• Anonym (Mm)

Apolivas passion&nature. Den med rosa blommor. Luktar jättegott och hela serien är jättebra. Till min stora fasa tog de bort deon och jag har fortfarande inte lyckats hitta ett bra alternativ.

• Anonym (Torr överkänslig hy)

Oparfymerad duscholja är det enda som funkar för mig. Doves vanliga går fetbort, och jag mår tyvärr dåligt när andra använder den t ex på badhuset.

Jag går alltid omkring med handsprit i handväskan, eftersom jag inte kan använda parfymerad handtvål heller, och många offentliga toaletter bara har parfymerad tvål.

Men för mig går besvären över så fort jag kommer bort från lukten, så jag kan trots allt röra mig på olika platser trots min överkänslighet. Men det skulle ju vara så mycket roligare att slippa detta. Fick ett doftljus i present av en kollega för ett par veckor sedan. Log och tackade och fick sedan vädra ur kontoret rejält och ge bort ljuset till en annan kollega i smyg. (Kollegan som gav mig ljuset slutade samma vecka, så ingen idé att göra henne ledsen över att gåvan inte passade, det var ju en jättefin tanke.)

Men mitt tips då: Apolivas oparfymerade duscholja som löddrar lite tycker jag bäst om.

• Anonym (Torris)
    Anonym (Mys) skrev 2019-09-27 22:54:30 följande:

Vad har den för doft?

Mild honung typ. Nuxe finns på Kronans apotek, så gå och lukta där. :)
  • Nymphaea

Favoriten är Rituals Anahata som de hade som specialutgåva 2017, luktar gudomligt! Har den även som doftljus i badrummet.

• Anonym (Tell me!)
    Anonym (Torr överkänslig hy) skrev 2019-09-28 09:42:24 följande:
    Oparfymerad duscholja är det enda som funkar för mig. Doves vanliga går fetbort, och jag mår tyvärr dåligt när andra använder den t ex på badhuset.

Jag går alltid omkring med handsprit i handväskan, eftersom jag inte kan använda parfymerad handtvål heller, och många offentliga toaletter bara har parfymerad tvål.

Men för mig går besvären över så fort jag kommer bort från lukten, så jag kan trots allt röra mig på olika platser trots min överkänslighet. Men det skulle ju vara så mycket roligare att slippa detta. Fick ett doftljus i present av en kollega för ett par veckor sedan. Log och tackade och fick sedan vädra ur kontoret rejält och ge bort ljuset till en annan kollega i smyg. (Kollegan som gav mig ljuset slutade samma vecka, så ingen idé att göra henne ledsen över att gåvan inte passade, det var ju en jättefin tanke.)

Men mitt tips då: Apolivas oparfymerade duscholja som löddrar lite tycker jag bäst om.
    Jobbigt att vara så känslig. Jag är också ganska känslig för dofter men du verkar ha det mycket värre än mig.

Jag har Acos parfymfria duscholja hemma och den luktar hemskt när jag pumpar ut lite i duschen för att inte tala om när jag efter att jag använt den smörjde in mig med en parfymfri kräm direkt efteråt. Fy faan vad jag luktade illa då! Det blev någon hemsk kombination tillsammans tydligen fast båda var parfymfria. Acos tvättkräm är inte lika vidrig i doften. Båda är parfymfria men någon doft avger dom ju iaf. Jag har aldrig haft Apolivas olja så jag ska testa den nästa gång. Jag gillar Apolivas oparfymerade schampo jättemycket och det är nästan det enda schampot jag använder.

Jag har iaf tur att jag klarar av parfymerade duschcremer. Jag tycker det är så tråkigt att inte omges av någon trevlig doft i duschen och den sköljs ju bort direkt. Men jag fixar inte parfymerade krämer på kroppen då jag grips av någon halvpanik av att kroppen doftar parfym haha. Vissa parfymer får jag migrän av men vissa gör mig bara smått galen att hela tiden känna doft av parfym.
  • Anonym (Tell me!)
    Anonym (Mm) skrev 2019-09-28 07:19:19 följande:
    Apolivas passion&nature. Den med rosa blommor. Luktar jättegott och hela serien är jättebra. Till min stora fasa tog de bort deon och jag har fortfarande inte lyckats hitta ett bra alternativ.
    Har tittat på den men aldrig köpt den. Ska göra det nästa gång. Jag gillar Apoliva och dom testar inte på djur vilket är a och o för mig.
Svar på tråden Din absolut bästa duschcreme!