norrlänningen89 skrev 2019-11-12 17:56:24 följande:
fNatalben som innehåller en sort som är en redan aktiv folsyra som kroppen inte behöver omvandla. XD
Förstår hur du tänker/känner. Jag är inte så gammal, men jag känner, just nu, att skulle jag få missfall så gör det inget. Tror en del är för att jag inte knutit an till graviditeten än, och den har egentligen bara varit till problem, och jag ville ju inte bli gravid.. :/ och det känns som så hemskt att känna så
Det ironiska i allt detta är att jag har svårigheter att bli gravid. :(
Visst är det märkligt hur livet fungerar och ter sig ibland!
Jag har nog också graviditeten lite på avstånd tills d känns mer ?säkert? även om tankarna gärna spinner iväg långt med ens.
Vi har en lång historik bakom oss så graviditeterna är verkligen något vi kämpat för och välkomnat stort. Men tror att när en är inne i det värsta graviditetsmåendet i början m förlamande trötthet, illamående osv så är det ju ibland nästan som att komma ur en jobbig influensa vid missfall.. Men tyvärr så kommer ju sorgearbetet såsmåningom också.
Intressant d där m natalben föresten!
Apropå viktuppgång 4kg så har jag också gått upp 4-5kg nästan med ens i början. Just pga trötthet tror jag + hormonomställningen. Jag har inte gått upp i samma takt senare utan haft helt normal viktuppgång. Har oxå vägt relativt lite från början, så tror kroppen nog behöver dom där extra kilona på nå vis.