Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-12-09 18:23:44 följande:
Oki, undrar pga jag ev tänkt pröva nåt. Börjat få ont upptill i magen. Ej kollat upp vad som funkar som gravid. Har för länge sen prövat Novalucol tuggtablett vid behov.
Ja, det är inte lätt alla gånger.. :) Man får ju samtidigt komma ihåg att vi alla är ju olika och sina tankar och känslor styr en inte över. Och inte vara för hård och döma sig själv. Låter som du kanske redan har det stöd du behöver då..
För mig har jag dratts m att graviditeterna känts rätt overkliga. Omgivningen har väl inte heller sett mig som så supergravid under någon längre tid tidigare då jag haft små magar och varit rätt smidig osv. Men känner mig dock sliten osv. Blir verkligare för mig när sparkarna kommer. Kanske också ännu mer efter rul.
Omeprazol får du äta som gravid, och den är receptfri. Rekommenderar att beställa det från apotea istället för köpa i ett fysiskt apotek, det är ruskigt stor skillnad.
Det är ju egentligen väldigt märkvärdigt att det går att vara gravid, hur det funkar och allt sånt. Har samma känslor denna graviditet. Jag kände mig aldrig osmidig med sonen, jag klättrade över växelspaken, 5 dagar över tiden, samma dag vi skulle födda då min dörr inte gick öppna. XD
Hade det inte varit för psyket hade jag kunnat vara gravid länge till, kände mig aldrig less, eller tung, eller osmidig som många andra.
Jag hoppas att jag får reda på könet, lättare att föreställa sig en person då, och jag tycker inte om överraskningar. Spelar ingen större roll vad det är, vill bara veta. Tror det dröjde till typ v 22-23 eller något sånt innan jag första sparken med sonen. Kände aldrig att han hade hicka eller något, vilket han tydligen hade ganska ofta. XD