Anonym (Fjärde barnet) skrev 2019-12-01 10:01:51 följande:
Sen min magkörare tidigar i veckan så har jag inte alls varit illamående. Blev däremot superförkyld i slutet av veckan. Visst är det skönt å ej vara illamående, men det drar direkt igång MA-tankarna igen... Nu börjar det känns rätt jobbigt igen inför kub:et imorrn. Tänk om det blir dåliga besked att hjärtat ens inte slår. Vet inte om jag pallar det nu. Varit sån kris i familjen i övrigt så det skulle bara vara droppen nu.
Men kanske mitt illamående mer berott på graviditet + förstoppning snarare än bara grav.illamående? Dock är jag ju där att illamåendet faktiskt kan avta nu. Lär väl kanske komma tillbaka om nå dar, varit helt dött på den fronten sen köraren. Så märkligt hur det kan bli.
Är lite i en liknande sits.. Haft riktigt strulig mage hela veckan. Förstoppning m.m. och starkare illamående och trötthet än vanligt. Så nu till helgen vaknar jag upp och illamåendet är nästan helt pang borta och känner mig jättepigg. Inte blir det bättre av att jag hade en liten droppe blod i flytningen (igen) i förrgår. Förvisso vääldigt lite (mindre än sist), men tankarna börjar ju snurra..
Har dock märkt att saker i vardagen (jobb, mycket plugg, stress m.m.) tycks påverka både magen och illamåendet ganska mycket. Även vädret kanske. Här är det för första gången på länge klar sol och dessutom snö, så kanske bidrar det (i kombination med helg) att jag känner mig bättre..
Min barnmorska sa att det är väldigt vanligt att man börjar känna sig bättre mot slutet av eller precis efter första trimestern samt att det är normalt att måendet går upp och ner, så jag tror inte man ska behöva oroa sig allt för mycket ändå :) Jobbigt med kris i familjen, man vill ju helst bara ha lugn och ro runt omkring i dessa tider..
Hoppas kub:et imorgon går bra!