Anonym (Tomte) skrev 2019-11-22 12:12:15 följande:
Mja, inga knep direkt, men märker att det blir värst när magen är tom så försöker fylla på var tredje/fjärde timme. I övrigt är väl illamåendet rätt tacksamt då det oftast bara är vissa saker (t.ex. vissa grönsaker, viss fisk/kött, viss färdigmat) som jag känner mig illamående av, medan det mesta går hyfsat bra att äta. Så kan på det sättet ganska enkelt anpassa måltiderna liksom.
Det knäppa är att tanken på mat och matlagningen nästan är jobbigare än själva ätandet. Jag kan bli jätteäcklad av tanken på att laga viss typ av mat, medan att äta samma mat färdigserverad på t.ex. restuarang går bättre. Så konstigt, haha.Åh vad skönt med ett sådant glädjande besked, särskilt efter att ha känt sån oro innan. Det låter ju verkligen som att det ser positivt ut framöver :)
Själv känner jag ju oro över tisdagens lilla miniblödning och så frustrerande att fortfarande inte veta när första ultraljudet blir. Just nu testar jag mig typ hela tiden och även om jag vet att starka plus inte garanterar något så håller det mig något lugnare iaf :o
Jag känner likadant! Jag mår mest illa när jag är hungrig eller när jag är proppmätt, bäst att hålla sig mitt emellan
Jag kan må jätte illa av bara tanken på en viss maträtt, men om sambon lagar den eller att vi äter ute, då går det bra. Bara jag inte behöver tänka på maten! :-P
Hoppas verkligen det stannar vid miniblödningen nu och att du får tid för UL snart!
Jag var ju på extra VUL nyss pga tidigare MA och har fått tid för "tidigt RUL" i vecka 12, men det känns ju jätte lååångt tills dess!
Hur långt gången är du nu? Jag är i vecka 8+2