Glabanda skrev 2019-11-08 22:25:36 följande:
Men stackare! Verkar som det är lite väl mkt motgång.
Vad skönt ändå att få lugnande besked vid ditt VUL. Hur tänker du nu? Känns det bättre eller fortfarande lika hopplöst att vara gravid?
Styrka till dig!
"En olycka kommer sällan ensam."
Och så är jag ganska så otursförföljd person.. :/ när jag fick utmattningssyndrom för några år sen så sa min psykolog att hen tyckte det var mer konstigt att det inte hänt tidigare, än att det hände. XD
Det var det, men läget ändrades inget nämnvärt efter VUL. Jag mår inget bra, och det känns inte som att jag klarar av att må såhär dåligt hela graviditeten. Men samtidigt är jag väldigt medveten om att jag förmodligen skulle börja må väldigt dåligt av en abort, psykiskt.
Lutar väl mer åt behålla hållet, vill ju gärna på något sätt tro att det verkligen är meningen då jag ändå blev gravid trots skydd (som med sonen, typ exakt 6 år senare bara..), men när illamåendet är som värst, och det gör så ont i magen/mellangärdet så överväger jag den där psykiska dippen som en abort skulle innebära. :(
Inget hjälper nämnvärt mot illamåendet, inget hjälper mot, eller lugnar, den extrema magkatarren jag har, och dom två tillsammans är ingen vidare hit. Och har ingen aning vad jag ska göra åt smärtan jag får i/runt mage/mellangärdet.. -_- :(