Anonym (Tomte) skrev 2020-03-31 18:17:58 följande:
Lite tråkigt att våra föräldrautbildningar (profylax osv) blev inställda. I och med att det är första barnet hade de ju varit välbehövliga,
Man undrar ju över hur mycket vården kommer att vara belastad då, hur det påverkar ens förlossningsvård, om partnern kommer att få vara med och så.
Förra veckan kände jag mig helt knäckt av oro, särskilt efter att jag fått veta att både utbildningarna och min nästa kontroll hos barnmorskan ställs in. Fick upp en massa katastroftankar om hur läget kommer vara när det väl blir dags. Nu försöker jag bara att hitta någon slags acceptans i det hela och ta en dag i taget
ser hur andra går emot råden och åker iväg på semester genom landet, inte stannar hemma vid symptom osv :/
Ja, så tråkigt för dej som förstföderska att allt ställs in!! Blir ju nåt annat att gå en kurs än å köra hemifrån.
Ja tankarna kommer å går kring hur situationen kommer se ut när det väl är dags...
Försöker verkligen ta dag för dag här också. Men enormt frustrerande och även ångestskapande att endel struntar i rekommendationerna och tom åker till ?riskområden? trots det ej är nödvändigt. Höll ena barnet hemma pga det en vecka, men när den familjen (tyvärr ?bästisens?) fortsätter göra så, så kan jag ändå inte fortsätta hålla mitt barn hemma pga skolplikt osv..
HildaK skrev 2020-03-31 19:17:35 följande:
Jag har börjat känna mig så himla tung nu såhär i vecka 28, fler som känner så? T.
Ja, nu börjar man verkligen känna sig gravid! Lite klumpigare osv.
Chuckiiii skrev 2020-03-31 20:20:05 följande:
Förra va 2 dagar tidig, håller alla tummar för samma tur den här gången!
Håller också med HildaK. Börjar verkligen bli tungt. Blir andfådd av minsta lilla! Till o med jobbit att läsa saga för blivande storasyster????
Jamen eller hur! Att ligga på rygg är ingen höjdare.
Enniie skrev 2020-04-01 08:10:43 följande:
Blodtrycket har hållt sig normalt! Så än är allt bra, tack och lov.
Nu härefter vankas det besök på mvc varannan vecka och nästa vecka är det dags för TUL.
Så skönt! Får hoppas det håller i sig! :) Vilken vecka är du i nu? Hur gick det på tul:et?
norrlänningen89 skrev 2020-04-01 08:31:32 följande:
Inget specifikt datum,
I måndags fick jag veta att jag var tvungen att höja kortisonet mer
Har väldigt mycket ångest och stress inför förlossningen,
Det enda positiva i det hela är att bebisen håller sig i rätt vecka storleksmässigt, så det finns lite marginaler ... kika med 3Du..
Så jobbigt! But this shall also pass.. Du kämpar så tappert på så bra!
Skönt att bebis håller storleken än så länge nu när du behöver öka på medicinen igen. Förstår du har ångest och känner stress inför förlossningen. Även andra utan alla dina omständigheter kan nog också uppleva det i dessa tider.
Jag har varit på TUL i veckan och blev ?godkänd?. Förväntat resultat. Fick göra om mätningarna då det först var på gränsen. Vad nu det skulle innebära att vara på gränsen..
Fick ny tid om fyra veckor enligt planering. Men senare fick jag en kallelse om två veckor.. hrm... kändes konstigt och gjorde mig lite orolig. Men jag kommer gå dit, tackar inte nej till en extra kontroll eller ringer och frågar varför..
Är helt sjukskriven nu. Välbehövligt. Mår mkt bättre mentalt nu efter en tid som sjukskriven. Fysiskt går det väl utför. Använder kryckor ibland på em/kväll. Men har blivit rådd att göra det även dagtid, men lite svårt tycker jag att få till en bra teknik?
Vi börjar närma oss bilbyte å har förberett endel praktiskt här hemma som förvaring. Har även b å c plan på ersättare till förlossning. Min man har en förmåga att alltid bli sjuk när han går på ledighet/semester så är rädd det kommer bli så om han går på semester innan förlossningen. Så han får minsann jobba på in i det sista!!
Är ni andra nå snoriga? Jag behöver snyta mig varje morgon å så har det varit under flera veckors tid. Jag tänker att det är graviditetsrelaterat, men vad vet man i dessa tider..
Om ni orkar läsa ända hit ner så vill jag passa på att önska er en fin dag !