Norrlänningen: jag älskar Ronja! Vilket fint namn! Vad skönt att det går bra men kan tänka mig omställningen, vi ska också gå från 1 till 2 här.. hoppas det blir en fin sommar så när man kommer in i en rutin kan man göra så mkt kul.
Fjärde barnet: ja fyfan jag har haft värkar nu av och till sedan i måndags, igår från kl 03 var de otroligt regelbundna och smärtsamma och började blöda en del så trodde på gång, förlossningen sa kom in... på vägen dit vid kl 7.30 fortf med regelbundna värkar får vi reda på att det är fullt så blev hänvisade längre bort, då dog värkarna totalt! Som att kroppen totalvägrade! Väl där hade jag bara öppnat mig en cm sedan BM i måndags (så istället för 2 var jag närmare 3 men helt mjuk) så sa de först att de skulle hålla mig kvar och få igång mig eftersom jag hade igångsättning idag ändå, men ändrade sig sen och skickade hem mig. Helt knäckt. Hade väldigt smärtsamma förvärkar av och till hela dagen igår sedan inget imorse. utdragen latensfas här också. Idag är ju planerat för igångsättning, de har bett mig komma in 18.00 men chansen är att det inte kommer hända idag då de har så fullt upp. BF+12 idag och har HELT tappat stinget för att föda barn och ångesten är på 100000.
Förlåt för så långt jäkla gnällinlägg!! Hur går det för dig? Har det tilltagit? Håller tummarna!
Anonym (Fjärde barnet) skrev 2020-06-17 19:31:02 följande:
Ronja e ju oxå gulligt! Samma tema som Lovis väl? ;)
Ja, det är ju en väldig omställning för hela familjen egentligen! :)
Går lite segt här.. långdragen latensfas verkar det som.. Vet inte riktigt vad som ska till!
Så allt känns så ovisst för stunden.
Varit på en koll, visst går det väl litelite framåt, men har inte hänt särskilt mkt. Men kan fortsatt vända snabbt. Så tillvaron känns lite orolig just nu..
Kan ju som inte ha barnvakt hela dagarna eller dygnet runt till en eventuellt igångsättning. Men antar det inte funkar riktigt heller att inte helt kunna vila.. Svår avvägning.