Annmaj skrev 2019-10-18 09:01:42 följande:
Jag känner nästan ungefär som dig, jag är 6+1. Då har vi bf nästan samtidigt?
Men vissa dagar mår jag jätteilla, en stund, och de sista dagarna har jag fått ganska ont i nedre delen av ryggen. Jag har däremot väldigt ont i brösten, och humörsvägningar (Jag grät av Ica-reklamen häromdagen, den med Rosa bandet) och jag är så disträ att min man håller på att bli tokig på mig. En del dagar känner jag mig nästan som vanligt. Jag har aldrig varit gravid förr, så jag vet liksom inte vad som är "normalt".
Däremot är jag rädd för att något inte stämmer för min egen del (av andra orsaker: min ålder, en operation jag gjort osv), och jag ska på semester en vecka, så jag ska på tidigt ultraljud och se så det inte är nåt som är helt fel före jag åker. Jag hoppas bara de ser någonting och att det inte är helt bortkastat.
Då har vi ganska exakt lika symtom! Jag är i v 6+4. Jag har dock ganska sen ägglossning så förväntar mig att bli framflyttad någon vecka när det är dags för ultraljud. Det enda jag känner är mina ömma bröst och våg av illamående som håller i några minuter och sen går över :) Om allt går vägen är det första barnet (men andra graviditeten då förra slutade i missfall V5+3).
Håller tummarna för oss alla! Hur gick ultraljudet? Såg de något så tidigt? :)