• Glabanda

BF Juni 2020

Hej!

Nu hoppar jag in här :)

Var med i BF maj 2020 först men fick tidigt missfall och det kändes deppigt. Nu är jag gravid igen och har knappt vågat tro på det förrän nu när jag gått in i v 8. Har BF 2 juni :) mår förvånansvärt bra då jag spydde som en kalv med mitt första barn och mådde pyton med mitt andra. Nu har jag en ny man och allt känns som första gången igen. Min yngsta är 13 år så det var ett litet tag sedan jag var gravid. Nu är det bara ett litet irriterande illamående som kommer och går och vi är så lyckliga för att graviditeten går så bra så här långt.

Finns det något lista över oss här inne? Har inte läst igenom alla inlägg i tråden...

• Glabanda

Hej! Jag hoppade precis in och kvar :) Inte sugen på ngn fb-grupp i nuläget. Spännande att följa hur det går för er som är här.

Norrlänningen89: klart vi orkar läsa. Det är väl det som ett sånt här forum är till för, så vi kan stötta varandra :) sjukt jobbigt att inte känna sig som sig själv....

Hur tycker ni andra att det är? Fattar era män vad som händer? Min sambo har nog inte riktigt fattat, jag ser ju ut som vanligt men är annorlunda liksom. Det blev mer verkligt igår när vi berättade för hans föräldrar. Men det är ju bara den gravida som går runt och känner vad som händer i kroppen och har hjärnspöken osv. Kan tänka mig det är svårt för partnern att fatta och vara förstående. Förstår ni vad jag menar?

• Glabanda
    norrlänningen89 skrev 2019-10-28 07:36:17 följande:

Förlåt för att jag stavar typ sämst. XD har ny mobil och kommer inte överens med tangentbordet än. XD för min man är såklart väldigt stöttande, inte stötande. :P XD

Haha, ingen fara! Men vad härligt att du har så bra stöttning. Håller tummarna för du ska känna dig bättre.
  • Glabanda
    Anonym (Tomte) skrev 2019-10-28 19:22:19 följande:

Ja, tänk så olika det kan vara :o Får jag starka symptom kommer jag antagligen ångra att jag önskade mig dom. Medan jag nu åtminstone skulle vilja få liiite mer, haha...

Usch stackare. Skönt att inte oroa sig så mycket, men inte alls skönt att må sådär pyton ;( Skulle gärna ta lite från dig om jag kunde ;) Hoppas du mår bättre snart :)

Det här med graviditetssymptom :) upptäckte det där med luktsinnet igår. Fy fasen vad min sambo luktade illa!! Har aldrig känt så innan
  • Glabanda
    norrlänningen89 skrev 2019-11-08 15:19:53 följande:

Det har varit väldigt tungt dom senaste dagarna. Min ena katt fick blodproppar onsdag afton. En syn jag inte önskar någon, klarar inte av dagarna utan att ta ångestdämpande, sitter bara och gråter utan dom. Kan inte få bilderna ur mitt huvudet. :(

Igår, torsdag, hade jag mitt VUL. Det är, tack och lov, bara en i magen, den är där den ska och äggstockarna ser fina ut, hjärtat slog fint, 18,8 mm stor. BM trodde inte att all smärta jag upplever i/vid magen beror på graviditeten då jag inte är tillräckligt långt gången för det. Är 8+4 idag.

Men stackare! Verkar som det är lite väl mkt motgång.

Vad skönt ändå att få lugnande besked vid ditt VUL. Hur tänker du nu? Känns det bättre eller fortfarande lika hopplöst att vara gravid?

Styrka till dig!
  • Glabanda
    Anonym (3an) skrev 2019-11-07 20:32:21 följande:

Beräknad omkring den 25e juni med tredje barnet. Är 32 år gammal! Ni mammor över 30, har ni fått gjort KUB ? Eller tidigt UL?

Vi är beräknade 2:a juni och ska göra kub nu i slutet på november. Längtar till att få se....
  • Glabanda
    Tikka1986 skrev 2019-11-18 11:39:38 följande:

Vi berättade för närmsta vännerna som vi umgås med nästan dagligen, trodde att det skulle stanna där tills vi kom förbi v13 iaf (som vi gjorde för dom). Men tyvärr så blev det inte så, utan på våran gemensamma födelsedagsfest så berättade dom det i ett tal/skål. Va inte så jätte kul att behöva stå och förklara för folk att man inte hade kommit så långt i graviditeten än. Vi åkte hem ganska tidigt från festen kan tilläggas.

Men fy vad obekvämt!!!
  • Glabanda

Ni som varit på kub, har ni fått en bild med er eller kan man ta foto själv på skärmen. Hur tydligt kunde man se? Så spänd inför detta! Vi har kub på tisdag 26:e nov.

• Glabanda
    Hoothoot skrev 2019-11-21 19:49:33 följande:

Vi fick bild med oss, samma med sonen :)

Åh, vi var imorse och fick också bilder :) det har varit så nervöst inför detta så jag har inte ens vågat läsa om graviditet eller gått in här och läst. Supernojig! Nu fick vi ett halvbra besked pga av min ålder (37 år) så vi kommer göra nipt också. 1/185 risk för downs syndrom, så nu håller vi tummarna för att allt ska vara bra. 10 långa dagar av väntan....
Svar på tråden BF Juni 2020