BF Juni 2020
Hallå! Har pcos och fick 2018 mitt första barn efter 5 års kamp. I fredags plussade jag igen. Väldigt läskigt. Och väldigt spännande! Men väntan på kub är det värsta tycker jag.
Hallå! Har pcos och fick 2018 mitt första barn efter 5 års kamp. I fredags plussade jag igen. Väldigt läskigt. Och väldigt spännande! Men väntan på kub är det värsta tycker jag.
En liten undran.. Är i v 6 och har ganska mycket "mensvärk"/växtvärk.. har ett barn innan och minns inte att det var riktigt lika mycket då. Självklart är varje graviditet olika, undrar snarare om det finns fler här som varit gravida innan och också upplever att det blir starkare den andra gången? Är ju så nytt så jag växlar mellan att vara orolig och cool lugn...
Jag hänger inte på Facebook utan är kvar här. Dock inte så aktiv då det verkade som man var ensam kvar här. Var annat för några år sedan.. Jag tar inte ut något i förskott förens jag vet att det finns ett slående hjärta. I fredags ringde jag för inskrivningssamtal och fick då veta att min stad stängt ner både tidiga ultraljud och kub för folk under 36.. nu måste jag leta reda på något ställe som kan ta emot mig. I annat fall blir det att betala och ta det privat i Stockholm. V 6 nu, 5+6..
Femte dagen i vecka 8. Har mått rätt kasst i veckan, varit urtrött och väldigt kräsen med maten. Fått illamåendeattacker av att tänka på viss typ av mat.
Så idag helt plötsligt har jag bara känt mig så... ogravid. Är piggare och kan tänka mig att äta i princip allt. På ett sätt kanske jag ska vara tacksam, läser ju hur dåligt många i tråden mår. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna en liten gnagande oro över att något inte är som det ska. Är ju så långt kvar tills jag får se den lille på bild också :/
Ja precis! 7+5 idag :)
Mmm, man börjar ju tänka en massa med tanke på allt man läst om att det kan vara ett dåligt tecken. Samtidigt som man ändå läser att det också kan vara helt normalt. Mina symptom har också gått upp och ner väldigt mycket sen jag plussade, men igår kändes det extra "ogravidiskt" i kroppen på något sätt. Sedan imorse har det dock börjat smyga sig på igen så jag får väl hoppas det bara var en spökkänsla som kan komma då och då :)
Varit en förjävlig vecka.. spökveckorna med inga symptom och väntan på kub.. jag hade sån ångest med första barnet och katastroftankar så det var inte friskt.. denna gång går det bättre men var såklart dumt nog inställd på det värsta idag. Men en hittills frisk liten bebis var det där.. blev flyttad bakåt 4 dagar. Nytt bf 25 juni. Tur att väntan på RUL inte är lika lång!
Tänk att det ska va så lätt att hamna i de tankarna när oron drar igång. Var likadant för mig inför kub! Vår väg har inte heller varit så spikrak. Grattis till bebis! Hoppas du kan pusta ut lite nu trots ?spökveckor?
Jag kännet igen mig! Hade också ångest varje dag under graviditeten med första barnet. Gick nästan inte en dag utan att jag förväntade mig missfall eller att något skulle vara fel. Den här graviditeten går bättre som tur är och jag kan känna mig mer glad och förväntasfull, även om vissa dagar smyger sig ångesten på igen. Jag tycker det är så svårt att förstå att jag är gravid just nu. Magen har blivit väldigt stor och har även några få andra grav.symptom men tycker ändå det är så svårt att förstå innan sparkarna kommer. Det är väl bara att acceptera läget och låta veckorna gå gissar jag..
Det verkat som att de flesta gör kub. Hur mycket har det kostat för er? Här är det dyrt och erbjuds inte. Men man kan göra NIPT för 5500 kr för bastest, på en privat mottagning....
Jag och min man (kanske mest jag) var i början orolig över att något skulle vara fel. Men det är mycket pengar att lägga och ändå får du inte veta skärskilt mycket.
Nu har vi i alla fall fått göra ett tidigt rul och allt såg bra ut, så då känns det lite bättre.
Bor i norrbotten.
Mår helt annorlunda denna gång ön vad jag gjorde med sonen, jag kräks fortfarande, går in i V 16 på fredag... så ska man tro allt "skrock" kanske det är en tjej. Skulle vilja ha en av varje, men etr friskt barn är viktigast såklart. Får tid för RUL imorgon. Magen kommer fort också, gått ner i vikt men magen syns mycket.. hoppas moderkakan ligger i bakvägg denna gång så man snart kan börja känna av bebis.. Hade i framvägg med sonen och kände inte av honom dagligen förens efter V25.
Jag mådde illa hela gravdititen med sonen med kräktes aldrig, den här gången mådde jag väldigt illa, mer anledningar än bara graviditetsillamående, och kräkts flera gånger men gav med sig vid 12 fulla veckor någon gång.
Jag provade ringtestet igår och det sa tjej, gjorde det med sonen också och fick pojke, RUL sa pojke och ut kom en pojke. Hoppas att jag får veta kön vid RUL, annars kanske jag går veta i v 24 vid nästa UL. ^_^
V 32+1 och hade tänkt arbeta så länge det går faktiskt.. Men från och med idag har dom ju gått ut med att man ska vara försiktigt vid slutet av graviditeten om man har fetma, diabetes eller högt blodtryck.. Har fått högt blodtryck och är stor.. Har lite dödsångest faktiskt, arbetar inom vården.. kommunen har redan gått ut med att dom inte beviljar semestrar.. Så jag måste arbeta vidare och hoppas på det bästa.. Har även börjat förbereda mig på att få föda ensam.. är snuvig som många andra skrivit på morgonen och har lite hosta. Men bara hosta upp sig och snyta sig så är det bra resten av dagen.