BF Juni 2020
Hejsan! Plussade för 2 veckor sedan ungefär. Är i vecka 6+3 och jag har inte en enda symtom verkligen, oroar mig så mycket. Har ni andra många symtom ?
Hejsan! Plussade för 2 veckor sedan ungefär. Är i vecka 6+3 och jag har inte en enda symtom verkligen, oroar mig så mycket. Har ni andra många symtom ?
Jag känner nästan ungefär som dig, jag är 6+1. Då har vi bf nästan samtidigt?
Men vissa dagar mår jag jätteilla, en stund, och de sista dagarna har jag fått ganska ont i nedre delen av ryggen. Jag har däremot väldigt ont i brösten, och humörsvägningar (Jag grät av Ica-reklamen häromdagen, den med Rosa bandet) och jag är så disträ att min man håller på att bli tokig på mig. En del dagar känner jag mig nästan som vanligt. Jag har aldrig varit gravid förr, så jag vet liksom inte vad som är "normalt".
Däremot är jag rädd för att något inte stämmer för min egen del (av andra orsaker: min ålder, en operation jag gjort osv), och jag ska på semester en vecka, så jag ska på tidigt ultraljud och se så det inte är nåt som är helt fel före jag åker. Jag hoppas bara de ser någonting och att det inte är helt bortkastat.
Ja, jag har ju det i och för sig. Men kanske de som mår mest illa och kissar mest, skriker högst..? Att det är lika vanligt att inte ha symptom i början, som att man har det..? (Hoppas jag slipper bli halshuggen för detta, haha, jag menar verkligen inget illa)!
Jag ska dit idag faktiskt, så det är verkligen supertidigt, men jag är rädd för bland annat utomkvedshavandeskap (jag tog bort en cysta på äggstocken 29 dagar före jag blev gravid). Jag har ju ingen aning om det blivit ärrvävnad i äggstock eller liknande och det har ställt till det eller vad som helst, och som jag sa, jag ska på semester nästa vecka och vill undvika att jag skulle riskera bli jättesjuk. Möjligt jag överdriver, men jag är 36 år och har inga barn.
Hej!
Jag måste fråga er en sak!
Jag hade mens senast den 16-20 onde september. Gjorde ägglossningstest och fick en stegring den 3 oktober, alltså 2 veckor sedan och sedan tyckte jag att det kände som att själva lossningen ägde rum dagen efter. Jag har alltså sen ägglossning på dag 19-20.
Jag fick ett plus igår på ägglossningsdagen+ 12-13 dagar och min beräknade mens skulle varit den 15onde.
Nu till min fråga! Jag är orolig eftersom min mens är lite upp och ner. Ibland kommer den dag 28, ibland 29 och ibland 31 och ska jag räkna från första mensdagen så är jag i vecka 5, men det känns orimligt att räkna så då jag vet att jag har sen ägglossning.
Jag räknar det istället som att det är imorgon jag har BIM då det är 2 veckor sedan ägglossningen. Är detta fel? Eller ska jag alltid räkna från och med förra mens dagen.
Jag är JÄTTEGLAD för att jag fick ett plus. Har bara försökt ordentligt i en månad så jag känner mig så extremt tacksam, MEN jag är sååå orolig för missfall och det är det enda jag tänker på.....Grattis till alla er andra <3
Jag har bara ett väldigt väldigt svagt illamående, annars inget alls. Men gjorde ett ul idag och allt såg bra ut =) är i vecka 8
Detta är mitt femte barn och har aldrig med någon haft några direkta symptom mer än lite illamånde, iallafall i början!
Skönt att höra att fler inte mår superilla hela tiden.
Hon flyttade min bf 1 dag, till 12/6. Allt såg jättebra ut, och det var helt sjukt att höra hjärtat slå. Så fick jag videofilmer och bilder skickat till mobilen, och även fotoutskrift med den lilla lilla pricken på. Nu kan jag i alla fall slappna av lite med tanke på semestern så får vi hoppas det går bra framöver åxå.
Hej!
Har enl sista mens bf 9 juni (6+5) men gjorde vul i torsdags pga cellprovet visat cellförändringar (skulle eg gjort konisering men det gör man inte på gravida här iaf).. Men enl dr som gjorde vul sa hon att jag va i v 5 ungefär.. Så nu vet jag inte vad man ska gå på.. spelar ju egentligen ingen roll så länge allt är som det ska..
Men måste bara fråga, är det någon annan som lider av diarré och lös mage? Jag har haft i flera dagar. Brukar ha det (misstänker IBS) och tar då Dimor men vågar inte nu när jag är gravid.. vet inte vad jag ska göra. Har varit så ledsen idag. Varit på toa fem gånger idag ????
Hoppas på svar! Kram
Åh nära då emellan då ju! Nej hon sa att det var för tidigt att se något hjärta..
Skönt att det inte bara är jag som har kass mage.. ????
Oj inte mening med alla ?? Skulle varit en smiley..
Inte mer än ömma bröst och lite småillamående men känner mig inte gravid än.. Är det din första? Mim tredje..
Ni kan strunta i min fråga, kunde inte hålla mig :)