• Myrizz

BF Juni 2020

vår sommar skrev 2019-10-10 18:18:23 följande:

Hejsan,

Jag har gravid i vecka 6, skulle gärna vilja hänga med här. Bf blir 6juni. Det här är min 8:e graviditet. Jag har 2 barn, ett x, och 4 missfall i bagaget så ropar inte hej än. Ska på vul nästa torsdag och hoppas hoppas att jag får se ett litet hjärta slå då.

Jag väntar oxå med fb ett tag.

Hej allihopa!

Hoppar in här jag också. Stannar på FL. Jag har en liknande historia som dej ?Vår sommar?. Vi har tre barn och har 2 ma och 2 mf i bagaget. Så detta är också min 8:e graviditet och vägen hit har varit lång och krokig av flera anledningar.

Är i v.5 nu. Plussade väldigt tidigt. Jag vågar inte känna någon glädje ännu. Det är mycket tankar och känslor i omlopp. Nära till tårar. Mkt ångest. Känns som en evighet innan en får klarhet i om graviditeten går vägen eller inte.

Hur gör ni andra för att stå ut?
  • Myrizz
    Tjofsan01 skrev 2019-10-13 21:40:51 följande:

Vad använder alla för gravidappar? Har haft Preglife med båda våra tidigare barn och den är ju bra men kanske ska testa någon ny om ni har några bra tips? :)

Jag kör Preglife och Min graviditet. Sen har jag också en app som heter Nedräkning där jag har nedräkning till några milstolpar som tex hjärtat börjar slå, v.10+0, v.13+0 och RUL etc. Jag tycker också att 1177 är helt ok.
  • Myrizz
    frökendecember skrev 2019-10-13 08:41:39 följande:

Vill gärna vara med i fbgruppen (om den är stängd så ingen utomstående kan se den)

Svårigheten med det är ju att du inte vet vilka som döljer sig bakom nicken på FL. Kan vara grannen, din syster, ovän eller bästa vän. Ja, vem som helst.

Synd att inte FL finns som app! Kan ju hoppas det är under utveckling! :)
Svar på tråden BF Juni 2020