Inlägg från: beccagranen |Visa alla inlägg
  • beccagranen

Hur tidigt sambo borta efter ni fått barn?

impa07 skrev 2019-09-20 10:08:02 följande:

Ja han är ju redan engagerad 1-2 grejer per vecka, nu talar vi om ett tredje engagemang. Och ja efter denna vecka känner jag väl att det är risk att jag inte klarar mina studier pga det är för tufft. Så kanske att ett tredje engagemang ändå får vänta, även om det gör mig ont att neka...I den bästa av världar hade ju allt gått att genomföra.

Det är mer än nog med två nuvarande engagemang. Vad ger dessa engagemang honom? Alltså är det något han gör i syfte för sin karriär, nöje eller för hälsan?

Att ha tre "hobbys" för eget nöjes skull, samtidigt som han förväntas tillbringa tid med sitt nyfödda barn, dig och stötta dig i dina studier känns övermäktigt. Om det dessutom belastar er ekonomiskt så ska det vara rejält lönsamt på sikt med dessa engagemang och inte bara för nöjets skull. Annars tycker jag han är sjukt egoistiskt,
  • beccagranen
    impa07 skrev 2019-09-20 11:44:35 följande:

Men ja det är jobbigt att tvingas vara den som säger nej och vara the bad guy istället för att han själv kan se vad som är rimligt tidsmässigt och ekonomiskt och det har jag också sagt. Att jag hatar att tvingas vara den som säger nej.

Men vad ger dessa engagemang honom? Är det för eget nöje som att vara domare för knattefotboll eller handlar det om att utvecklas inom sin karriär?
Svar på tråden Hur tidigt sambo borta efter ni fått barn?