• fjanten

Hur tidigt sambo borta efter ni fått barn?

Vi har fortsatt med våra aktiviteter efter barnen kommit. Efter första studerade jag, med ca 1 obligatorisk träff i veckan/varannan vecka. Då var min man hemma med sonen, jag pumpade ur och han gav flaska. Jag dansade en gång i veckan, och min man spelade en lagsport en gång i veckan. Han arbetade heltid förutom vid mina obligatoriska studietillfällen.

När andra kom (då var första 1 år), var vi hemma båda två. Han föräldraledig och jag skrev magisteruppsats. Även här körde min man på med sin lagsport och jag med min dans.

Väntar trean nu. Tveksamt på om någon av oss kommer vara sugen på regelbundna aktiviteter på ett tag p.g.a. nyfödd+3åring+4åring, men när det börjar flyta på så får vi köra igång. Nu har vi dock hus som kräver lite mer än vår bostadsrätt som vi bodde i när de äldre barnen kom.

Kan nämna att jag började arbeta när 2:an var 4 månader, men ammade på och min man gav flaska med urpumpat när jag var på jobbet.

Tänker rent spontant att ni bör satsa på att få ut dig ur huset lite mer, men det behöver ju inte betyda att han ska behöva strunta i föreningsengagemanget. Beroende på tidsåtgång.

• fjanten

Vi var igång med våra aktiviteter efter någon vecka.

Svar på tråden Hur tidigt sambo borta efter ni fått barn?