Inlägg från: Anonym (Självklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självklart)

Livet med nykter alkoholist

Självklart kan du leva med en nykter alkoholist.

Man ska stötta på bra sätt inte så att det blir daltande. Nu finns det alhokol här i köket. Utan ha inte sådant med en ny nykter alkoholist. Det är väldigt dumt. Ni kan ungås som vanligt, Bo tillsammans som vanligt. Kanske inte ha alkohol i första taget med högtider. Personen i fråga måste bara själv mogen för sådant förhållande.

Jag är uppvuxen med alkoholister som va nyktra i ett år. Det var bästa året i mitt liv. Jag var hemma varje dag. Mådde hur bra som helst. Men jag visste att det är ett starkt beroende. Det handlar om hur stark den personens självkänsla är och självförtroende viljan att ta en klunk, ett glas eller avstå.

Det finns endel nyktra alkoholister idag som mår bra men det finns alltid att dem tänker på alkohol. Kanske att det finns nån som mår prima. Ger du rätt vänskap, förhållande så funkar det som precis vilken sund förhållande som helst. Återfall finns risk för alla.

Men ny nykter alkoholist bör undvikas alhokol det är taskigt annars. Ungefär som ha en godisskål framme när barnen inte får ta.

• Anonym (Självklart)

Ja, håller med alkoholfritt. Det kan bli bakslag, smaken är där saknas alkohol.

Jag dricker inte idag, har druckit en gång blev full och dagen efter bestämde jag mig att inte bli full igen och inte dricka alkohol. Jag går gärna ut på restaurang, bar, mm. Köper hem till vänner och så.

Svar på tråden Livet med nykter alkoholist