Liberté skrev 2019-09-24 23:27:41 följande:
Ja, men vad jag inte förstår är det vad det har med mitt inlägg som du svarade att göra ?
Kunden om denna inte vill betala för det kan alltid välja att skapa varan / tjänsten helt själv. Tänk vad enkelt.
Jag ni pratade ju om stadsdelen Örgryte där ekonomin var dålig. Det är ju en stadsdel där många höginkomsttagare är samlade. Du hävdade då att det det inte kan bero på skatteplanering och att företagen där går bra.
Det företagen drar in i bolagsskatt och moms som går till staten. Så kvar blir ju inkomstskatten. Skatteplaneras det mycket där kan man påverkar ju det stadsdelens inkomster.
Nu var ju inte Gunnar Axen upprörd över sin skatteplanering eller ekonomiska brottslighet som bolaget han representerar sysslar med utan han var ju mest upprörd över någon annans kritik mot slopandet av värnskatten som förövrigt går till staten.
Att Allra hanterar och blir rika på andra privatpersoners pengar medan de är djupt insyltade i brottslighet gör honom inte lika upprörd som en undersköterskas yttrandefrihet gör.