38 år och vet inte vad jag ska göra av mitt liv...
Har drömmen om naturen och ett annorlunda liv alltid funnits i dina tanka så tycker jag att du borde satsa på det. Visst ett liv med barn hade säkert varit roligt men du kommer vara bunden i många år. Din dröm om att leva vanlife kommer alltid att finnas hos dig. Vi säger att du får barn vid 40 som är utflugna efter 20 år när du är 60. Hur mycket ork kommer du ha för att leva ett vanlife då? Kanske har du någon sjukdom eller andra besvär som hindrar dig. Då är det för sent.
Med tanke på att du verkar ha lätt för att skaffa jobb och har bra meriter så hade jag satsat på att nästa år (höst) ta tjänstledigt och leva vanlife. Hitta ett fordon att renovera nu, planera det som går och behövs.
Fråga dig själv vilken tanke gör du gladast? Att köpa hus och skaffa barn eller att vakna upp i din van med en fantastisk vy över berg eller han?
Ja man påverkas av samhällets normer men dem passar inte alla och gör inte alla lyckliga. Att dina föräldrar ska få ett barnbarn är ingen självklarhet och helt fel anledning till att skaffa barn. Du är inte för gammal för att leva det liv du drömmer om men väntar du för länge finns risken att den drömmen tas ifrån dig.