• AniieeHär

Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!

Anonym (....) skrev 2019-09-15 23:40:27 följande:
    Ja, 14åringen som borde gå i 8an, men som fått högskolebehörighet (redan när hon gick i 7an, ca 5år tidigare än normalt) är säkert lång och brådmogen... så måste det vara.
    Alltså, det finns 15-16-åringar som går på högskola/universitet. Inte supermånga, men jag har mött min beskärda del, kanske för att jag var en av dem (ej i Sverige) Sveriges yngsta högskolestudent är ganska lätt identifierad, också.

Så det är det minst konstiga i den här historien..... 
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    korngryn skrev 2019-09-16 16:20:36 följande:
    Åh, färdig jurist vid 20 då, det låter ju förtroendeingivande!
    De flesta så unga som går uni fortsätter läsa något mer, ofta pga det problemet.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    korngryn skrev 2019-09-16 16:18:55 följande:
    Javisst finns det, som Sheldon i Big Bang Theory

I USA kan man ju komma in på universitetet med ett inträdesprov och genom att betala en avgift.

Men i Sverige har vi ett behörighetssystem, och man kan inte bli behörig till högskola utan att ha gått gymnasiet (tar oftast tre år, KAN gå snabbare på Komvux, men där tar de inte emot 13-åringar)

Så det är nog ganska klarlagt att det finns stora hål i TS historia
    Uppenbarligen går det utmärkt att läsa in gymnasiet som yngre i sverige också. Men som sagt. inte ända problemet med TS.
  • AniieeHär
    AniieeHär skrev 2019-09-16 16:34:50 följande:
    Uppenbarligen går det utmärkt att läsa in gymnasiet som yngre i sverige också. Men som sagt. inte ända problemet med TS.
    enda.
Svar på tråden Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!