Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!
Känns sim detta är påhittat. Hon började alltså på högskolan när hon va 14-15år? Och läste in gymnasiet när hon var 12-13?
Alltså när jämngamla gåt i 6an?
Känns sim detta är påhittat. Hon började alltså på högskolan när hon va 14-15år? Och läste in gymnasiet när hon var 12-13?
Alltså när jämngamla gåt i 6an?
Jag känner en vars barn flyttades upp flera klasser, så det är inte omöjligt även om det inte är vanligt.
Jag känner en vars barn flyttades upp flera klasser, så det är inte omöjligt även om det inte är vanligt.
Nåt sånt var det för barnet jag känner, tror hen hoppade från ettan till femman. Hen är nästan vuxen nu och allt gick bra.
Jag tror det är viktigt att påpeka att hon är född väldigt sent under året, vilket gör att hon enligt året var 15 när de träffades. Nej, hon har hoppat över tre klasser och är enligt året 17, men har inte hunnit fylla än. De träffades på en stor föreläsning där flera stora personer inom IT- och finansvärlden talade. Hon var där med några kamrater från högskolan då högskolan bokat in dem på denna föreläsning.
Men det stämmer ju inte med det du skriver tidigare:
Mannen trodde genuint att hon var 20 när de träffades då hennes vänner var det och att hon just studerade på högskola. Sen tippar alla på att hon är 19/20 år, så hur de träffades och vad han trodde är något vi tror på då vi även fått se sms från början av deras relation.
Kan du förklara en gång till för det du skriver går inte ihop.
Detta är en påhittad tramstråd. TS kunde inte få ihop sina lögner i en anonym trådstart :(
TS hur kommer det sig att du skriver en så lång påhittad tråd?
Han är engelsman, det säger mig
- han kommer från en kultur där det är vanligt att unga tjejer lever i en relation. Han ser det inte alls som lika konstigt som vi svenskar gör. Läs på om relationer för ungdomar i England! (Ofta leder det till sämre ekonomi pga mindre utbildning, England har en stor arbetarklass. Men det låter inte som en risk i ert fall.)
- England har också en tradition av unga mammor. Jag tycker ni ska prata ordentligt med dottern om att hon måste bli klar med åtminstone sin grundutbildning innan hon får barn! Det bästa vore om hon hann påbörja sin doktorandutbildning också (hon ska väl doktorera?), för då får hon lön. Alternativt jobba minst ett år så hon får SGI. Som student får hon ju ingen egen inkomst att tala om ifall hon skulle bli föräldraledig. Med tanke på att hon bor i Sverige, vore det bra om hon väntade tills hon fyllt 20 med barn. Vid det laget kommer hon att vara på samma nivå som svenska 30-åriga tjejer, men ändå inte "för" ung för att få barn. Barn är en så stor omställning, så det kan vara bra om hon inte ger sig på det utan att det finns jämnåriga i samma sits. (En och annan 20-åring finns ju.)
- Om de flyttar ihop, se till att få något vettigt avtal kring bostaden så hon har någonstans att ta vägen ifall det tar slut.
Det viktigaste tar ni själva upp, att snacka med killen!
Först kanske en familjemiddag, men sen att ni pratar med honom flera gånger enskilt, utan att dottern är med. Prata då inte bara om åldersskillnaden, utan även kulturskillnaden. Jag tror den är viktigare än åldersskillnaden att få grävt lite i! Skillnaderna mellan Sverige och England är större än man i förstone tänker!
Och om det blir barn är det viktigt att ni har fått veta hur han tänker, kommer han att bo i Sverige framöver? Hur tänker han kring Brexit, påverkar det hans syn på boendeland?
Det är mycket du inte berättar, hur bor hon nu, studentrum/inneboende etc? (Jag har inte orkat läsa igenom alla kommentarer.)
Som jag skrev så är åldersskillnaden inte den stora grejen. Är hon lillgammal, så är det möjligt att de mentalt är ganska lika åldersmässigt.
Jag har syskonbarn, tvillingtjejer, som båda är sambo med män som är nästan 20 år äldre, de blev ihop när tjejen var runt 20. Det känns konstigt att de är ihop med män som är bara 2-3 år yngre än deras egen pappa (han och hans tjej var unga när de fick barn), men det har hållit hittills och de har båda tre barn var idag, de äldsta är tonåringar.
Hoppas mina tankar tillför något.