ExhibitA skrev 2019-09-15 11:47:51 följande:
Er 16 åring ska INTE flytta ihop med en äldre man. Till att börja med, en 28 årig man som har ett förhållande med en omyndig tonåring är en enorm varningsklocka. Ett tänkvärt citat i sammanhanget: "You are not a mature teenager, he is a predator".
För det andra, er dotter är absolut inte så mogen som hon (eller ni) tror. Det spelar ingen roll om hon är ansvarsfull och boksmart (jag hade själv höga betyg samt uppfostrade två barn då min mamma var psykiskt sjuk när jag var i er dotters ålder. Jag var inte mogen för ett förhållande med en vuxen för det) hon saknar erfarenhet och förhållandet har en maktobalans redan från början.
Fråga de flesta 28 åringar (eller 25 åringar för den delen) och de skulle nog inte vilja ha ett förhållande med en 16 åring, hur "mogen" den 16 åringen än ansåg sig vara. Faktumet att hon tror sig vara på samma nivå som en 28 åring är bara det ett tecken för hennes omognad.
Håller helt och hållet med!
Spelar ingen roll hur gammal hon ser ut att vara eller vilken nivå hon läser på, hon är fortfarande bara 16 och inte vuxen.
När jag var 15-16 hände det också att universitetsstudenter stötte på mig då jag också såg äldre ut, men skillnaden där var att de var så pass vettiga killar att de backade när de hörde min ålder. Det finns alltid en anledning om en vuxen väljer att bli ihop med en minderårig istället för nån i hans egen ålder.