• Anonym (Jag)

Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!

När jag var 16 träffade jag en 25-årig man, mina föräldrar var skeptiska, men lät oss träffas.

Det är nu 13 år sen, idag är vi gifta och har tre barn ihop. Vi flyttade ihop när jag var 17 och då flyttade jag ifrån min familj till andra sidan landet.

• Anonym (Jag)
    Zaranilsson skrev 2019-09-15 07:31:50 följande:

Känns sim detta är påhittat. Hon började alltså på högskolan när hon va 14-15år? Och läste in gymnasiet när hon var 12-13?

Alltså när jämngamla gåt i 6an?

Jag känner en vars barn flyttades upp flera klasser, så det är inte omöjligt även om det inte är vanligt.
  • Anonym (Jag)
    Zaranilsson skrev 2019-09-15 07:51:12 följande:

Vet barn som börjat ett år tidigare och sen flyttat upp ytterligare ett år. Men i det här fallet så gäller det att hon hoppat över 5 år!

Skulle säga att det är påhittat.

Nåt sånt var det för barnet jag känner, tror hen hoppade från ettan till femman. Hen är nästan vuxen nu och allt gick bra.
  • Anonym (Jag)
    Zaranilsson skrev 2019-09-15 08:13:33 följande:

Men du är inte säker? Det var nog två årskurser dvs 1 -> 3an.

Nej det var det inte, jag tyckte också det var ett extremt hopp då, men det gick bra.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Nina) skrev 2019-09-15 15:08:46 följande:

Håller helt och hållet med!

Spelar ingen roll hur gammal hon ser ut att vara eller vilken nivå hon läser på, hon är fortfarande bara 16 och inte vuxen.

När jag var 15-16 hände det också att universitetsstudenter stötte på mig då jag också såg äldre ut, men skillnaden där var att de var så pass vettiga killar att de backade när de hörde min ålder. Det finns alltid en anledning om en vuxen väljer att bli ihop med en minderårig istället för nån i hans egen ålder.

Väldigt fördomsfullt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Nina) skrev 2019-09-15 17:41:18 följande:

Ja, jösses så fördomsfullt att inte gilla när nästan 30-åringar stöter på minderåriga...

Ja det är fördomsfullt att tro att det måste vara något fel på männen. Och stöter? Herregud.
  • Anonym (Jag)
    Fiona M skrev 2019-09-15 20:03:56 följande:

Vaddå herregud angående stöter?

Jag undrar bara hur folk tror att det går till när man träffar någon i den åldern. Min man stötte då verkligen inte på mig, vi fick kontakt genom ett gemensamt intresse och känslor uppstod. Var inte så att han letade efter någon i min ålder, eller någon alls egentligen. Behöver inte vara något skumt över relationen alls bara för att andra inte förstår den. Är tonåringen väldigt omogen eller om mannen inte vill träffa hennes familj kan jag förstå att man reagerar, men annars ser jag inte problemet.

Min man träffade min familj väldigt tidigt och sov över hos oss en gång i månaden tills vi kunde flytta ihop.
Svar på tråden Min 16-åriga dotter vill flytta ihop med sin äldre pojkvän!