• Anonym (Ä)

Två hem - splittrad

Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-14 21:39:13 följande:
    Hänger inte med i ditt resonemang. Det är mitt hus. För barnens skull har vi nu ändrat om arrangemanget så exmaken bor i huset med barnen den veckan jag inte är hemma. Om jag inte hade träffat en ny hade exmaken inte kunnat flytta in till barnen varannan vecka, det här handlar inte om att skaffa sig ett gratis hotell. Jösses.

Däremot lyssnar jag intresserat på ditt resonemang om att 6 månader är för kort tid för att vi ska kunna bo ihop varannan vecka, nu gör vi det, men det är hans hem och inte mitt. Hur länge tänker du att vi borde bo ihop varannan vecka innan jag kan få en hylla i garderoben? Låter som du har många svar tillhands!
    Du har ju ett hem men lånar ut det till exmannen varannan vecka. I det hemmet borde du få möblera som du vill och allt vad som nu skaver.

Att vara särbo med den nye mannen verkar ju fungera om du bra själv kände att du har ett eget boende. Vilket du faktiskt har.

Du och exmannen får justera det här med boendet. Det rimliga, om ni båda tycker två mil är för långt bort från barnens kompisar, är att han skafffar ett nytt boende som ligger närmare.

Eller så är det hela bara jävligt bekvämt för honom som det är nu?
Svar på tråden Två hem - splittrad