• Limajo

Två hem - splittrad

Jag förstår din känsla ts. När jag träffade en ny man efter skilsmässan var jag hos honom väldigt mycket de veckor barnen var hos sin pappa. Jag var ju kär och ville träffa honom. Men det slet ut mig fullständigt. Barnveckorna är så intensiva när man en ensam förälder och sen skulle jag snabbt kasta mig in i en helt annan roll, den som flickvän och partner. Efter ett tag drog jag i nödbromsen och jag och särbon upprättade ett schema som innebar att jag alltid var hemma själv första och sista dagen på min barnlösa vecka. För att fylla på kylskåpet, kolla att nödvändig tvätt är ren, för att hinna landa och andas osv.

Ditt ex är problemet här. Jag fattar att du lånar ut huset för dina barns skull men nu åker han snålskjuts på dig och det är din hälsa som tar stryk. Han måste ordna ett bra boende för sig och barnen. Sen behöver du ordna så att ditt hus känns som ditt hem. Byt säng! Måla om sovrummet! Släng ut soffan eller vad annat som gör ditt hus till ditt hem. Det är i den ändan du måste börja.

Svar på tråden Två hem - splittrad