• Anonym (hej)

Två hem - splittrad

Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-14 21:47:29 följande:

Det finns för och nackdelar, men det är inte det som är mitt dilemma! Att exmaken flyttar in varannan vecka påverkar mig inte. Långt innan dess bodde jag varannan vecka hos min nya. Mitt dilemma är att jag inte känner mig hemma verken hemma eller hos min nya. Hemma är allt en barnkarusell och jag hinner inte sitta ner och pyssla med saker som behöver göras. Veckan med nya mannen är vi i hans lägenhet. Han var aldrig intresserad av att bo i mitt hus när det stod tomt. Han är van vid kort avstånd till jobbet och tycker att mitt hus som ligger i en kranskommun är besvärligt att ta sig till (även på helger).

För barnens skull behöver jag ha kvar huset. Och det finns som sagt ingen möjlighet för oss att kombinera familjerna på minst ett år (uppriktigt sagt skulle jag snarare säga 10år). Vi behöver få det här upplägget att fungera så bra som möjligt. Därför undrar jag om någon har tips? Och om man vänjer sig?

Och jag undrar också om jag kan ställa krav. Tycker det är märkligt att jag förväntas flytta från mitt hem till hans varannan vecka men att han inte släpper in mig på riktigt. Det blir jag som gör hela uppoffringen.

Vill han att du ska bo hos honom varannan vecka? Det känns inte riktigt som det. För då skulle han ju gjort plats åt dig.

Och vill du bo med honom när du inte tillåts ta plats där?

Det är inte så att ni gått för fort framåt? Har du pratat med honom?
  • Anonym (hej)
    Ess skrev 2019-09-15 10:05:05 följande:

Det är rätt stor skillnad mellan barn och vuxna. De vuxna har ansvar för att sköta bostaden, vilket de varken hinner eller har någon större lust till när de bara bor vv.

Det blir inget hem utan bara en passage där ingen egentligen känner sig hemma.

Varför skulle de inte hinna? Om de inte har lust så får de ju skylla sig själv.
  • Anonym (hej)
    Ess skrev 2019-09-15 11:20:04 följande:

Det är de vuxna som skapar hemmet och hemkänslan, när hemmet förvandlas till en motorväg så blir hemkänslan lidande. Barnen hade lika bra kunnat bo på ett hotell.

Ts som äger huset har inte tid att fixa och dona när hon ensam har barnen vv, exet som inte har med huset att göra fixar självklart inget mer än normalt plock när han bor där.

Vilket kvalificerat skitsnack. Folk fixar till sommarhus de bara vistas i ibland. Och tror du folk som har sina barn heltid struntar i att fixa bara för att de inte har tid. Det handlar om vilja. Har man känslomässigt övergivit ett hem så har man men då handlar det om det och ingenting annat.
Svar på tråden Två hem - splittrad