Jllnic skrev 2019-09-17 00:50:10 följande:
[quote=79904070][quote-nick]Anonym (M) skrev 2019-09-15 21:07:09 följande:[/quote-nick]Håller med. Det är så lätt att vara efterklok, speciellt om man har en så stark barnlängtan, då är det lätt att se allt ur ett rosa skimmer.
Är inte fullt lika gammal som du men känner ändå en stress. För min del höll det inte med pappan jag skaffade första barnet med, så blev bara ett. Har alltid haft en jättesönskan om syskon och helst flera barn. Men livet ter sig inte alltid som man själv tänkt. Nu har mitt liv börjat falla på plats något, är i en ny relation men det går ju inte att skaffa barn det första man gör.. Så är väl på ruta ett kan man säga och behöver ordna en hel del praktiskt innan det är tal om barn.
Så att vara i TS situation är ju bara en dröm. Att ha några år på sig att köpa hus, jobba upp sig och skaffa erfarenhet och komma nån vart i karriären innan det är dags för deltid och vab... Hade vart såå värt såhär i efterhand.[/
Vad jobbigt att uppleva en stress kring det fysiska.
Har skrivit en lista på det jag vill göra innan barn. Får försöka fokusera på det och att spara pengar till huset. Vara tacksam för det man har.
Förstår inte hur man kan längta såhär. Min man längtar också men inte på ett sätt som skaver. Blir så frustrerad på mig själv då jag inte vill slösa ett år av livet på att längta efter att året ska vara slut.
Ja det är jobbigt, även om jag förhoppningsvis har flera år kvar att få barn men man läser ju överallt att fertiliteteten sjunker ganska kraftigt vid 35. Om jag hade lagt en bättre grund när jag var ung hade jag troligtvis varit precis där jag velat vara i livet nu. Men känns som jag inte har kommit någon vart och egentligen hade jag inte velat stressa fram saker men nu måste jag lite det.
Men ska säga att jag förstår dig till 100 %! Jag hade exakt samma längtan och det kändes som den åt upp mig. Jag kunde inte njuta av livet som det var för jag bara längtade sååå mycket efter barn. Då är det ju såklart svårt att ta tillvara på den ganska lyxiga situation man är i.
Men du måste försöka lura din hjärna, tillåt dig inte att gå in in de tankarna om hur det kommer bli. Det bästa vore om du hade nån bekants barn att passa så du får känna på de mindre roliga sidorna också. Eller läs alla trådar här på FL om jobbiga barn, barn som inte sover på nätterna, är i trotsåldern, får vredesutbrott och föräldrar som är helt slutkörda ;)