Har förskolan rätt?
Avgiften beror på hushållets inkomster. I min kommun är den lägsta avgiften 27? och den högsta 289?, per månad, för heldagsvård. I kronor är det en ca 10 gånger större summa.
Avgiften beror på hushållets inkomster. I min kommun är den lägsta avgiften 27? och den högsta 289?, per månad, för heldagsvård. I kronor är det en ca 10 gånger större summa.
Läkartider går att få utanför arbetstid, det handlar om vilja och att ha tålamod att vänta. Så samhällsekonomiskt är det bättre att föräldrar tar läkartider som passar dem istället för att kräva första bästa tid och sen kräva att samhället ställer upp på dem med gratis barnpassning.
Din fråga är väldigt förvirrad, kan du förtydliga?
Lärares fötroendetid betyder att de är fria att ägna sig åt de jobbaktiviteter de finner gott. Det finns alltså inget som heter att de tvingas ta av förtroendetid.
Nej det är jag inte. Du är mycket otydlig i din frågeställning. Kan du inte förtydliga din fråga eller vill du inte?
Förtoendetid är i grunden det jag nämnde, att din ledning väljer ett visst sätt betyder inte att det är så generellt.
Jodå.
På 1990-talet kom lagen om subjektiv rätt till dagvård. Förra regeringen införde begränsningar för föräldralediga och arbetslösa för att spara pengar, men många kommuner höll kvar den subjektiva rätten till dagvård i alla fall. Förhoppningsvis blir det en återgång till det gamla nu med ny regering.
Lösning?
Jag pratar inte om en lösning. Herregud.
Jo, när du tar upp hur exakt DU har det så är det ett undantag i en generell diskussion. Bara hos den som är extremt egocentrerad får den egna verkligheten att bli allas norm.
Det inte personliga undantag utan verkligheten.
Det märks att du inte är intresserad av fakta utan bara skriver nonsens för att provocera.
Ja, eller vi har några läkarbesök "gratis" men dom var slut i februari.
Jag måste stämpla någonting när jag har läkarbesök, eller tandläkare, eller utvecklingssamtal på skolan, eller veterinärbesök med katten. Jag har mycket semester, så jag stämplar semester.
Åter till frågan?