Inlägg från: Tintin i Amerika |Visa alla inlägg
  • Tintin i Amerika

Ni som VERKLIGEN bryr er om miljön, varför bojkottar ni inte Kina?

Liberté skrev 2019-09-10 14:09:05 följande:

Om du tar åt dig så kanske du ser dig själv som detta helt enkelt.

Säger mer om din syn på dig själv än något annat, kanske ska arbeta på självkänslan en smula ?

Jaha suck.. nu är det detta istället

Klassisk mobbarmentalitet
  • Tintin i Amerika
    Anton Chigurh skrev 2019-09-10 14:08:17 följande:

"hat och lögner"......!

Herregud, skärp till dig för helvete, Tintin.

Liberté skriver bara som det är. Ska det vara så förbannat jobbigt å tugga i sig verkligheten....

Har inget skärp tyvärr

Vårda ditt språk annat anmäler jag dig
  • Tintin i Amerika

För det första så har vi i västvärlden smutsat ner världen under lång tid.

Om nu Kina är i topp idag betyder det inte att vi ska gå fria från vårt ansvar.

Dessutom går det inte att jämföra länder mot varandra.

Kina har nästan 1.5 miljarder människor klart blir att de går släppa ut mest

Medan usa tex är 400 miljoner, släpper mindre.

Men TS har en nedvärderande människosyn.

För hen räknas inte människor. Bara länder

Luktar nationalism här och så

• Tintin i Amerika
    Tow2Mater skrev 2019-09-10 15:47:36 följande:

Klart det gor skillnad. Ett land med 100 invånare och fem flygplatser är "värre" än ett land med 1000 invånare och 30 flygplatser. Ser du verkligen inte det?

Varfor skulle man få ha fordelen av hogre tillgång bara for att man bor i ett litet land med färre invånare? Varfor ska de som bor i mer tätbefolkade länder inte få ha likadan standard?

Jag tror inte han har kunskap om procentuellt
  • Tintin i Amerika
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-10 15:54:11 följande:

Jag tror inte han har kunskap om procentuellt

Han bryr sig bara om sig själv och de egna och skiter i hans ansvar för miljön och lägger det på Kinserna istället.
  • Tintin i Amerika
    Liberté skrev 2019-09-10 17:11:38 följande:

Företag har försökt flytta produktion till Kambodja och Vietnam då de erbjuder liknande förmåner samt mindre inflytande från styrande partiet samt mindre risk för att ideer ska kopieras.

Kina däremot utöver rejäla påtryckningar på dessa länder och har hotat dem med sanktioner. 

Kina är inte ett unikum och med deras stigande levnadsstandard kommer det sakta bli dyrare att producera där ifall de inte ser till att hålla nere levnadsstandarden för sin egna befolkning.

Vilka lögner du kommer med.

Kina tillverkar det mesta som lönar sig till västvärlden.

Vilka länder har de hotat? Usa? Frankrike? Tyskland? England?

Du sprider ju hat.

Det är vi som skiter ner kina och tillåter barnarbete för du ska få dina prylar.

Du har säkert inget emot att barn utnyttjas så länge det är kinesiska barn.

Men hade det varit våra barn då jävlar hade det varit andra ord från dig.

Glöm inte, en dag kommer vi drabbas också.

Naturens lag!
  • Tintin i Amerika
    Anonym (Rätt fokus, men du glömde något) skrev 2019-09-10 21:22:40 följande:
    Jag kan inte komma på en enda vara som idag produceras i Kina som inte är möjlig  att producera i Europa. Kan du?

Jag vet inte om du är ironisk eller inte när du skriver om högernationalister, men det är långt ifrån bara högernationalister som kritiserar beroendet av Kina. För inte så länge sedan var det olika vänsterrörelser som protesterade starkast mot globaliseringen.
    Jag vet inte om du är medveten eller omedveten om hur du formulerar dig?
    Varor från Kina tar vi inte hem för att de inte kan produceras här utan för att det är billigt till den graden att du kan aldrig få samma vara hemma för samma pris!

Det är västerländska företag som flyttar dit sin verksamhet för att kinesisk arbetskraft är billigt och för att våra feta rövar kan bli ännu större och fetare för vi tycker inte att varorna tillverkade här är billiga nog! 

Helt bortvänd från verklighet får man ju inte vara herre gud. 
  • Tintin i Amerika
    Liberté skrev 2019-09-10 21:27:05 följande:
    Du skriver med en person som verkar ha direkt verklighetsfrånvänd syn på saker och ting så förvänta dig inte något logiskt svar.

Flera företag har redan börjat flytta över produktion till kambodja och vietnam vilket leder till ökad levnadsstandard för dessa länder då de med industri kan komma ikapp andra asiatiska länder.
    Ett problem är att Kina utöver tunga påtryckningar på länderna för att de befinner sig i deras intressesfär tragiskt nog.

Det finns en hel del saker som produceras i Europa idag samt de gamla sovietstaterna skulle kunna ta över andra bitar.
    Största problemet som jag personligen ser är sällsyntajordartsmetaller som kina har väldigt mycket av (och river sönder sitt land när de gräver upp) som är svåra att hitta på andra platser.
    Anonym (Rätt fokus, men du glömde något) skrev 2019-09-10 21:58:07 följande:
    Tack för varningen. Då vet jag att jag inte ska förvänta mig för mycket.

Ja, i en liten utsträckning finns det förstås redan existerande alternativ, även europeiska sådana,  till Kinaproducerade varor. Tyvärr är nog den allmänna kunskapen om dessa alternativ ganska låg, både hos företag, kommuner, myndigheter  och privatpersoner. Upplysnings- och informationskampanjer som gör dessa alternativ mer lättillgängliga vore något.

Jag håller med dig om att jordartsmetallerna är ett stort problem. Men kanske inte ett olösligt. Bastnäsit till exempel, som innehåller lantan har ju  hittats på flera platser i Sverige, mest i avfolkningsbygder som tidigare gått runt på andra typer av gruvbrytning.
    ska ni 2 på dejt med varandra? lol

• Tintin i Amerika
    Anton Chigurh skrev 2019-09-10 23:48:04 följande:
    Ajdå, det var värst vad hotfullt det där lät.

Hujedamej......
    då vet du inte skillnad på hot och anmälan eller så har du inte upplevt det 
  • Tintin i Amerika

Att klaga på Kina och Indien som egentligen behöver stöd och hjälp och teknologi från västvärlden som i åratal skitit ner miljön är högerextremism.

• Tintin i Amerika
    klyban skrev 2019-09-12 21:58:41 följande:

Dock så lägger Kina fantastiska summor på miljöteknik.

Indien är det nått helt annat, dock är dom mer i sin linda av industrialiseringen.
    Och MYCKET mer kommande problem där än i Kina, Kina gör nått för de insett att miljön måste göras nått åt.
    Och tex 2015 lade dom ett $100 miljarders paket på miljöteknik.

Indien kommer behöva extremt mycket stöd, Kina tror jag löser det helt själva och på köpet blir världsledande i miljöteknik.

Och detta med miljö och klimat, det har först på den absoluta närtiden blivit en högerextrem sak.
    Innan har andra sprungit dom ärenden, som tex Republikanska politiker, och även demokrater.

förhelvete nu var du inte negativ för första gången pöjken :)Hurra 
Svar på tråden Ni som VERKLIGEN bryr er om miljön, varför bojkottar ni inte Kina?