• Frassex

BIM Oktober 2019

AnnaAgaton skrev 2019-10-14 12:37:24 följande:

Någon som använder denna appen? Menar de ÄL där de röda strecken går ihop elr där det står dpo? Jag kanske ä trög.. tempen på mej är ju en bergodalbana så den metoden kanske inte va nått för mej.. testar ju typ allt denna månaden för att förstå min kropp temp , test , appar... blir ändå inte klok på det... tror iaf att jag har en väldigt kort lutealfas och då vad jag förstår det är det inte värst lätt o bli gravid:/? Man kanske ska va glad att man ändå lyckades få till dottern.. kanske inte blir mer än så..

Jag! Dpo betyder days past ovulation. Det är alltså 6 dagar sedan ägglossning. Appen tror du hade ägglossning dag 8 i din cykeln, där strecken möts men eftersom linjerna är streckade är den inte helt säker. Är den säker är linjerna inte streckade. Trianglarna betyder att du inte tempat samma tid som de runda cirklarna vilket säkert är orsaken till streckad linje. Tog du ägglossningtest kan du lägga in den datan med så appen blir mer ?säker? på ägglossningsdag. Hoppas du förstår vad jag menar :)
  • Frassex
    Frassex skrev 2019-10-14 12:55:19 följande:

Jag! Dpo betyder days past ovulation. Det är alltså 6 dagar sedan ägglossning. Appen tror du hade ägglossning dag 8 i din cykeln, där strecken möts men eftersom linjerna är streckade är den inte helt säker. Är den säker är linjerna inte streckade. Trianglarna betyder att du inte tempat samma tid som de runda cirklarna vilket säkert är orsaken till streckad linje. Tog du ägglossningtest kan du lägga in den datan med så appen blir mer ?säker? på ägglossningsdag. Hoppas du förstår vad jag menar :)

AnnaAgaton skrev 2019-10-14 12:37:24 följande:

Någon som använder denna appen? Menar de ÄL där de röda strecken går ihop elr där det står dpo? Jag kanske ä trög.. tempen på mej är ju en bergodalbana så den metoden kanske inte va nått för mej.. testar ju typ allt denna månaden för att förstå min kropp temp , test , appar... blir ändå inte klok på det... tror iaf att jag har en väldigt kort lutealfas och då vad jag förstår det är det inte värst lätt o bli gravid:/? Man kanske ska va glad att man ändå lyckades få till dottern.. kanske inte blir mer än så..

En sak till! Det gäller att tempa sig samma tid samma dag, fått ungefär lika många timmars oavbruten sömn för att det ska vara tillförlitligt. Jag har också kort lutealfas (10-11 dagar) men blivit gravid 3grr på första försöket, dock bara 1 i livet. Nu planerar vi syskon, inne på försök nr 2. Vi tar henne varannan natt så tempar bara varannan dag men garderar med äl test!
  • Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-14 14:59:54 följande:

Hittade det nu är peak typ fast gubbe och high blinkande eller low blinkande och high fast gubbe och peak? Vad tror du:)?

Jag hade lagt in blinkande som high och fast som peak. Jag använder också de testen men lägger bara in + under standard opk. Jag hade fast igår :)
  • Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-14 17:02:04 följande:

Nästan samma då:) när har du BIM sen? Min lutealfas verkar bara vara 10-11 dgr om jag ska kolla på föregående månader!! Får hålla våra tummar att det tog sig denna helg för oss båda:)

Verkligen, bara en dag emellan! Känner ägglossningsmärta sen i em så antar att ägget släppt nu idag, får se om tempen stigit imorgon!

Jag har haft 10-11 dagars lutealfas tidigare månaderna när jag hade kopparspiral och innan vår dotter kom. Denna första cykeln som var utan och vårt första syskonförsök var den dock 12 dagar så räknar med att BIM borde vara mellan 25-27/10. Då har du också däromkring? Har ni försökt med syskon länge?
  • Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-14 20:13:05 följande:

Jag tror de blir 25 om de följer föregående månader.. men kroppen har spelat mig spratt sen jag slutade med p-piller..

detta blir 4 försöket men 2 som vi verkligen försöker kom saker emellan de andra två gångerna..

tog 7 månader med vår dotter så jag är inte så värst hoppfull att det tar sig än... men man vet ju aldrig:) försöker iaf så gott de går o förstå min kropp... känner lite molvärk ikv så kanske är ett tecken på att jag har ÄL tycker de är så svårt att känna vad som är vad:/

Visst kan den spela spratt och helst gärna när man försöker bli gravid!

Vi har haft väldigt lätt för att bli gravida tidigare, men känns som att kroppen förändrats efter allt den varit med om så försöker också förstå och lära känna den igen precis som du. Tror vi får kämpa ett tag denna gång.

Idag ökade min temp så är helt säker nu att äl var igår! Jag håller tummarna för att vi båda två snart får ett pluss på stickan och ett litet syskon till våra tjejer!
  • Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-15 09:33:22 följande:

Inte samma som mig menar att den ligger stadigare på en nivå sen skjuter i höjden så de blir mer markant dipp o höjning:)

Ja den skjuts ganska mycket i temp, kan bifoga grafen från förra graviditeten och nuvarande graf. Den nuvarande är ju dock knappt ifylld, min man var bortrest ett par dagar så blir svårt att få till att tempa när jag måste ta lillan om natten och ev sovit längre. Brukar försöka tempa 06.30 på morgonen men bland vaknar jag av mig själv en timme tidigare därav trianglarna. Vet att tempen är högre, ganska mycket på mig om jag vaknar senare och lägre om jag vaknar tidigare så försöker ställa klockan de dagar jag kan tempa.

• Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-20 10:33:55 följande:

Min app satte tillslut ut en ÄL dag fått några trianglar med tempen men bara för jag sovit lite längre dom dagarna... hur ser din kurva ut nu?

Ser fin ut! Min kurva ser ut såhär. Men är helt hundra på att appen satt ut äl en dag sent, att den igentligen var cd 14. När tänkte du testa? Jag tror jag kommer smygtesta äl +9 alltså onsdag. Även om jag vet att det är alldeles för tidigt så är jag alldeles för nyfiken och hatar väntan!
  • Frassex
    Frassex skrev 2019-10-20 13:04:06 följande:

Ser fin ut! Min kurva ser ut såhär. Men är helt hundra på att appen satt ut äl en dag sent, att den igentligen var cd 14. När tänkte du testa? Jag tror jag kommer smygtesta äl +9 alltså onsdag. Även om jag vet att det är alldeles för tidigt så är jag alldeles för nyfiken och hatar väntan!

Glömde ju bilden!

• Frassex
    AnnaAgaton skrev 2019-10-20 13:24:53 följande:

Ser ju verkligen ut som den 13.. din kurva ser så jämn o fin ut:) jäkla studsande på min men blev glad när den satte ut röd linje iaf:) jag ska oxå smygtesta på onsdag kan knappt hålla mig nu men förstår ju att de ä helt onödigt att göra det nu:/

Ja det är ju så, förhoppningsvis går veckan fort så vi snart får ett svar, denna väntan är så dryg tycker jag, jag har svårt att tänka på annat. Det är ioförsig väntan mest hela tiden, antingen på ett pluss eller mens sen väntan på att kunna börja med äl test och invänta äl och sen väntan igen på pluss eller mens, haha ond cirkel. Jag håller tummarna att vi får ett pluss under veckans slut!
  • Frassex
    elviramaria skrev 2019-10-21 07:16:58 följande:

Vad tror ni? är detta ett tecken på att den oväntade mensen är påväg?! :/ 

Svårt att säga, alla är vi ju olika men min temp är alltid under den streckade linjen den dagen jag får mens. Rätt skönt, man vet direkt när man vaknar att den kommer komma under dagen!
Svar på tråden BIM Oktober 2019