Frassex skrev 2019-10-14 12:55:19 följande:
Jag! Dpo betyder days past ovulation. Det är alltså 6 dagar sedan ägglossning. Appen tror du hade ägglossning dag 8 i din cykeln, där strecken möts men eftersom linjerna är streckade är den inte helt säker. Är den säker är linjerna inte streckade. Trianglarna betyder att du inte tempat samma tid som de runda cirklarna vilket säkert är orsaken till streckad linje. Tog du ägglossningtest kan du lägga in den datan med så appen blir mer ?säker? på ägglossningsdag. Hoppas du förstår vad jag menar :)
AnnaAgaton skrev 2019-10-14 12:37:24 följande:
Någon som använder denna appen? Menar de ÄL där de röda strecken går ihop elr där det står dpo? Jag kanske ä trög.. tempen på mej är ju en bergodalbana så den metoden kanske inte va nått för mej.. testar ju typ allt denna månaden för att förstå min kropp temp , test , appar... blir ändå inte klok på det... tror iaf att jag har en väldigt kort lutealfas och då vad jag förstår det är det inte värst lätt o bli gravid:/? Man kanske ska va glad att man ändå lyckades få till dottern.. kanske inte blir mer än så..
En sak till! Det gäller att tempa sig samma tid samma dag, fått ungefär lika många timmars oavbruten sömn för att det ska vara tillförlitligt. Jag har också kort lutealfas (10-11 dagar) men blivit gravid 3grr på första försöket, dock bara 1 i livet. Nu planerar vi syskon, inne på försök nr 2. Vi tar henne varannan natt så tempar bara varannan dag men garderar med äl test!