• Ereya

BIM Oktober 2019

Hej alla :) har följt tråden med spänning! Jag ville inte skiiva här i början då jag har BIM sent i oktober, 24/10, men nu ser jag ju att det är många kvar här så jag hoppar in.

Är just nu på ÄL+7, fick positivt ägglossningstest förra tisdagen tidigt på morgonen. BIM-8. Ska börja testa på söndag/måndag med testa tidigt :)

• Ereya
    AnnaAgaton skrev 2019-10-16 12:22:13 följande:

Hej:) välkommen !! Vi ä många kvar!! Jag hade nyss ÄL exempel så lååååång väntan nu! Kommer väl dock glömma av det för min dotter opereras nästa vecka så kommer ligga på sjukhus runt min BIM så kommer nog inte tänka på det alls då.. annars brukar jag aldrig kunna hålla mig o testa o testa o testa lite till!!

Jag hoppas allt går vägen med operationen! Det bästa är ju ändå att vänta till efter BIM, så för den sakens skull är det bara bra att du väntar. Skönt med fler "seningar" :)
  • Ereya
    snutt skrev 2019-10-17 09:51:46 följande:

Jag vågade aldrig be någon lägga till mig i listan. Har trott att om jag så bara tänkte på bebis så jinxar jag allt å blir inte gravid... tog ut hormonspiral april. Vi har försökt med appar å stickor. Jag vet att det är kort tid så man borde inte klaga men jag var så inställd på att jag inte kunde bli gravid pga konisering plus ren jävla typisk otur med tanke på hur mitt liv varit. Nu idag på bim, som för övrigt känts hela veckan som om jag ska ha mens med ömma bröst å pms förra veckan å allt det där så.... ja jag ser två streck, tydligt!

Till alla er andra som kämpar, all respekt för er och era känslor kring det hela. Jag önskar er alla ett plus även om jag nu själv sitter här med "va fan har vi gjort?"...

Åhhh stort grattis! Vill du dela med dig av det vackra plusset? :)
  • Ereya

[quote=79969215][quote-nick]snutt skrev 2019-10-17 10:52:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Wow solklart, fantastiskt, underbart <3 Njuuuuut av livet, just nu är du gravid och det kan INGEN ta ifrån dig!

• Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-18 08:10:07 följande:

Beställt test och ska ta första på tisdag, äl +9, såg något senast på den dagen :D fortsätt ömma bröst, täppt i näsan, bubblig mage och frusen. Har läst att man kan få ömma bröst efter äl för att hormonet progrestoron ökar i kroppen men efter någon dag ska det släppa. Mina började ömma 3 dagar efter äl och blir som mer och mer. Borde ju släppa om de inte är något. Har aldrig ont såhär tidigt i vanliga fall så hoppas det är ett gott tecken :)

AnnaAgaton skrev 2019-10-18 10:21:24 följande:

Önskar lycka till:)

Jag tänkte testa på onsdag morgon ÄL+9 innan vi åker till Linköping för operation mest för att jag är så nyfiken och sådär.. sen väntar jag på mens om den inte kommer testar jag när vi kommer hem söndagen eller måndagen.. då är det BIM+2 typ ...

Jag testade idag på ÄL+9 och kunde inte se någonting, så ni gör det bra om ni väntar lite längre än så, för er skull <3 Jag ska vänta tre dagar nu och sen testa igen, fick superstarkt plus med vanligt CB på ÄL+14 första gången jag var gravid så ÄL+12 med testa tidigt borde visa om det är något!
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-18 16:35:58 följande:

Åh spännande :D få får vi se på onsdag vad våra visar! Hoppas på ett plus för båda!Jag var ju gravid för 2 månader sedan som tyvärr sluta i mf och då kunde jag se på äl +9, väääldigt av att få men sueprtydligt på äl +10. Har två barn sedan innan och plussat tidigt med båda. Dehär är min sista så vill som gå igenom den här test fasen och testa lite för tidigt och tolka :) De jobbiga är att vänta til äl +9... Jag vet att jag absolut inte kommer se innan de men ändå kliar de i fingrarna!

Åh jag förstår, då hoppas jag att kroppen vet vad den gör och kan visa upp ett fint plus till dig :) jag testade idag på ÄL+10 och möjligen syntes det en liten skugga av någonting, så jag sitter på händerna fram till måndag och provar igen då. :)
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-19 16:30:52 följande:

Det hoppas jag med :) kanske smygtestar på tisdag äl+9! Har ändå 3 st testa tidigt tester hemma :) åh vad spännande!! Har du ingen bild???

Jaa om du har såna så kör! Jag har också testa tidigt, nu blir det dock lite väntan på nästa så det eventuella hcg:et hinner öka, om det nu skulle vara nåt :) jag ska se om det syns när man laddar upp här, kvalitén brukar inte vara den bästa.
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-19 17:18:05 följande:

Väntar på plus:

18/10 FELT, Joni

19/10 Majja92

20/10 Nicciz, dudetten, mia386

21/10 Midvintersol

22/10 syltburk

23/10 AndraSladdis

24/10 Nyckelpiga2017, Elina22, Ereya

25/10 Milka21, Myrkrypet, AnnaAgaton, Piper00

26/10 Längtande95

27/10 Pillanzzz, hundenhubbe, Lady K

28/10 michellemilli, missibell, CvN, loppalisa

29/10 Lyra78

31/10 MNS, Mevi1315

Gravida: Theresesvea, Kira369, Zyprexa, BA0911, hoppfull26. Annali85, Tjofsan01, SaSeLa, lillstrumpa123, Isathe, Rebeckalarsson, Izzy123

Oklara hur det gått: Friia, Phoworray, Längtan201304. Staafso, Räven27, JossanA, BDN, Marren80, Honungsvatten, Lucille, Julia8222, JuliaKylo, JeSuisMoi, helaminvärld, vitae, EllaLo, janniiique, malinamf

Toppen, blev jättebra!
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-19 18:40:22 följande:

Hoppas det blir en fin stegring :) första barnet? Vilket försök?

Tack <3

Ja, första barnet. Varit dokumenterat gravid två gånger tidigare, med mitt ex (vi var tsm nästan åtta år). En abort och ett missfall. Nu är jag och min sambo precis slutat med minipiller (september) så första försöket. Därför jag inte på riktigt tror på min kropp, man kan inte bli gravid på första försöket när man är 26. När jag var 19 blev jag det, men nu? :)
  • Ereya
    AnnaAgaton skrev 2019-10-19 20:18:20 följande:

Jodå!!:) min kompis 34 år blev gravid på första försöket och är nu i vecka 13 med tvillingar!!:) så visst går det:)

Åhhh du tänder hopp i mig <3
  • Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-19 21:02:20 följande:

Vad kul! Hoppas du har sån tur :) Jag blev faktiskt på första försöket med båda mina två ???? 22 och 24 år gammal. Nu är jag inne på fjärde försöket med tredje som verkar vilja ta lite längre tid på sig :)

Tack, jag hoppas också. Wow vad härligt att höra. Snart kommer ditt plus också, det tror jag stenhårt på. :) första gången jag var gravid hade jag sex en gång, på ägglossningen. Visste direkt att jag blivit gravid. Andra gången tog 1,5 år halvhjärtade försök (dålig kommunikation med min dåvarande sambo, han ville tydligen inte göra barn men sa inget till mig för att inte göra mig ledsen, och undvek ÄL det bästa han kunde...). Men så hade vi sex på CD 8, min ägglossning kom på CD 14 och jag visste att vi missat den helt. Men 18 dagar senare var där ett plus, helt oväntat :) fick missfall en vecka senare.

Så kanske har jag bra ägg ändå ;) kommer testa igen imorgon och visar det minsta lilla plus köper jag ett cb.
  • Ereya

Jag testar också imorgon!! ÄL+13, kan inte hålla mig längre :)

• Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-21 19:42:38 följande:

Åh spännande!! Då måste vi uppdatera här imorgon bitti, negativt eller positivt. Håller tummarna för oss!! :D

Det ska jag! :)
  • Ereya

Ingen lycka här heller, den där insikten att jag kanske är gravid försvann inatt. Testade med vanligt cb. Bim-2.

• Ereya

Gravid eller ej, inatt upphörde känslan av att vara det. Testade negativt i morse. Mensen kom under dagen, två dagar tidigt, så jag ställer in apparna på 13 dagars lutealfas och så kör vi igen... Nästa cykel <3

• Ereya
    hundenhubbe skrev 2019-10-23 09:04:05 följande:

Och idag kom mensen 4 dagar tidigare! Skönt ändå att slippa vänta men kroppen lura mig verkligen, måste haft rejäl pms så ont som mina bröst gjorde. Men anstår att jag hade rätt att ägglossningen var lite tidigare denna gång! Femte försöket då och jag tänkte faktiskt ta äl stickor för att ha en humm då det verkar blivit oregelbundet efter missfallet..! Alla är så dyra! Är dom billiga bra också?

Fasen också, trist! Jag fick också mens igår. Kör på Babyplans ägglossningstest, köpte 25 st tror jag. Fick utslag med dem! :) rekommenderar.
  • Ereya

Jag lämnar tråden, ses (förhoppningsvis för er del inte) i novembertråden <3

Svar på tråden BIM Oktober 2019