• Izzy123

BIM Oktober 2019

Hej! Äntligen dags för mig och sambon att försöka skaffa vårt första barn, ska bli sååå kul :) Plockade ut min kopparspiral för några veckor sen och den cykeln blev extra lång av någon anledning (35 dagar), men om allt går tillbaka till det vanliga är BIM runt den 6/10. Kan någon lägga till mig i listan?

• Izzy123

Jag försvann visst från listan, lägger till mig igen :)

Har inte använt några äl-tester så jag har ingen aning om när den är/var. Läste dock att progesteronnivåerna höjs efter äl (ingen äl -> ingen gulkropp -> ingen progesteronökning) och att brösten ömmar pga det. Så nu sitter jag och är lite nöjd över att brösten gör lite ont... Vad konstig man blir!

BIM OKTOBER

1/10 BA0911, Zyprexa, Theresesvea, Sandra25, Kira369

2/10 Sabe, Friia, Lyra78

4/10 Phoworray, myownworstenemy

5/10 AnnaAgaton, avigmaria

6/10 hoppfull26, Marren80, Izzy123

7/10 Janniiique, Längtan201304

9/10 boshab, JossanA, Tjofsan01, Laloppan

10/10 Lylls

11/10 Annali85

12/10 lillstrumpa123

13/10 BDN

14/10 IA88

15/10 s0ff

16/10 JeSuisMoi

17/10 awi, EllaLo

18/10 FELT

21/10 Midvintersol

• Izzy123

Någon som vet hur tidigt man kan börja känna av illamående om man är gravid? Jag är 99 procent säker på att jag inbillar mig, men har varit lätt illamående till och från i tre dagar nu och brösten gör svinont (fast det gör de alltid i typ 10 dagar i streck innan mens så det är inget nytt...)

• Izzy123
    Fantasifulltnamn skrev 2019-10-09 08:27:04 följande:

Skulle ha fått mens den 6/10, bim+5 idag. Ingen mens syns till dock. Spytt sedan en vecka tillbaka, har förhöjd temp, ömmande bröst, blodådror som syns tydligare på brösten, mörkare runt vårtgården osv. Blir så jävla förvirrad ??.. På fredag har jag tid för att träffa en doktor och gynekolog..

Låter ju helt klart som är det skulle kunna vara något på gång där! Håller tummarna för dig :)
  • Izzy123

Är på CD 35 idag, min cykel är normalt 29-35 dagar så jag har inte velat få upp hoppet för tidigt men det är svårt att låta bli att känna efter! Detta är vårt första försök så det vore ju nästan för bra för att vara sant om det tog sig redan nu... Tänker att om jag skriver här så hoppar mensen kanske igång så att jag kan sluta hoppas i onödan ;) om mensen fortsätter hålla sig borta tänkte jag testa till helgen

• Izzy123

Pratade med min sambo om att det kanske är dags att börja tänka på att köpa graviditetstest nu när mensen är sen. Han tittade förvirrat på mig och sa att "Va? Jag trodde man tog test för att kolla att man INTE är gravid, när man är det VET man väl det ändå?" Hahaha man märker att allt är väldigt nytt för oss :)

• Izzy123

Inga tveksamheter :) jag är graviiiid!

Jag väntade nog längre än nödvändigt innan jag testade... Strecket på stickan var klart och tydligt efter 14 sekunder.

Har haft ont i brösten och varit illamående med halsbränna sen ÄL+3.

Så himla lycklig! Och på första försöket dessutom, trodde aldrig att det skulle gå så fort.
Svar på tråden BIM Oktober 2019