Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 14:16:51 följande:
Jag värnar om klimatet på mitt sätt - vilket inte innebär att jag slutar flyga (jag vill kunna hälsa på mina vänner, föräldrar och syskon i andra halvan av landet även fortsättningsvis) och jag är inte vegetarian. Tyvärr har klimataktivisterna bestämt att det är just på detta sätt man ska värna om klimatet. Mitt sätt: rejält minskad konsumtion; närodlat, inga barn mm mm, räknas inte.
Jag förbereder också, och börja dra ned på sånt som är irrelevant.
För min del är det inget flyg, men och andra sidan rätt lite av detta med.
Har även starka funderingar på skaffa en elmoppe.
Men attacken tillbaka ifrån denna högeragenda är att kompartmentalisera och sen mena på man har rätt för ett minifakta stödjer agendan och resten är fel.
Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 14:17:48 följande:
Bättre att inte skaffa några barn alls då. Bara berget av blöjor för varje barn är enormt.
Lustigt, då blöjor är för vi är lata och inte lär våra barn och sitta på toa och sköta detta tidigt.
Det finns miljoner såna att ta tag i, tänk bara all skit vi köper som vi bara slänger sen utan ens använda.
Eller på sin höjd ett par ggr.
Men en som dragit i denna handbroms, så är det rätt besvärligt i början, då handla har tom gjort mig beroende av det, och jag handlade rätt lite oavsett innan.(betydligt mer än nu)