Inlägg från: Anonym (Klok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klok)

Hur mycket kan du offra för klimatet?

Jag ör beredd att minske bil, flyg och kött mer. Kanske konsumtion men när det gäller barnens kläder vill jag inte dra ner. Till mig själv är jag beredd att minska. Har på senare år tänkt mer på kvalite så just nu tror jag jag ska klara mig med 1-3 nya plagg inkl skor per år.

• Anonym (Klok)
    deski skrev 2019-09-29 14:17:44 följande:

Jag skulle kunna offra väldigt mycket ink pengar för att få sommar året runt.

Det blir billigare att aldrig behöva köpa vinterkläder-inga förseningar pga snöfall

och inga is- o halkolyckor.

Men tyvärr har ingen förklarat hur vi skall komma dit - går det att komma dit med ökade utsläpp så är jag för det.

När det gäller klimativarna ink Greta et Co så är det ingen som säger vilket klimat de vill ha - det vi har idag - det för 50 år sedan - eller något annat klimat - i så fall vilket?

Statsminister Löfven lägger 8 miljarder på klimatet - men vad köper han?

Hur många grader + eller ./. - o hur länge - eller är det pengar till resor o sköj

ink ordbajs för utvalda grupper - samtidigt som bostadsbristen mm här är totalt

katastrofal

Jo det är väldigt tydligt vilket klimat vi vill ha. Vi vill ha det naturliga. Inte påverkat av oss människor. Även djurarter kan dö ut naturligt. Men vi vill inte att vi människor ändrar förutsättningar så att tusentals djur och växtarter dör ut.
Svar på tråden Hur mycket kan du offra för klimatet?