Hur mycket kan du offra för klimatet?
Har redan börjat offra en hel del, så man inte har så mycket att ta tag i senare.
Har utan tvekan halverat min påverkbara co2 produktion.
Har redan börjat offra en hel del, så man inte har så mycket att ta tag i senare.
Har utan tvekan halverat min påverkbara co2 produktion.
Jo, men inte att stoppa en strumpa, utan en samlad och fördelad ansträngning.
Och ja, det krävs uppoffringar, nått som jag personligen lätt kan ta för framtiden.
Har slutat använda socker den mesta tiden, inte för miljön och klimatets skull utan för meningslösheten att de helat iden går sönder.
Då mina fötter tuggar upp strumpor oavsett kvalitet.
Men det blir två flugor i en smäll.
Men den som började prata om strumpor vet jag inte vad de har och säga ens.
Då det känns som man går svart och vitt helt plötsligt, och där finns inget att diskutera precis.
Och absolut inte rädda världen med dessa strumpor, dock var inte meningen till för det, utan för rikta om fokus till nått annat.
irrelevant, då ingen håller på med detta på ett sådant sätt man inte hinner med annat.
Och stoppa strumpor är enkelt göra framför TV när man ändå inte gör nått.
Om man nu inte har tummen mitt i handen, men då spelar ju det ingen roll ändå.
OM vi bara kunde få dom att sluta dumpa det Svenska köttet utomlands, så kanske vi hade haft ett bättre prisläge.
Och slippa importera allt kött, för det känns så extremt udda vi har en svängdörr på kött.
Ofta känns dessa manövrar som att det är bara till för att generera affärer som vi kunder ska betala.
Känns som samma tanke de hade i ett fall i USA om vatten, där ett företag kom och sa ni förlorar massa pengar på dåliga vattenmätare, ni msåte skaffa nya mätare.
Och sen var det ett system för absurda pengar, och de lurade dom med att säga det får ni igen med en mer exakt vattenmätare.
Detta slutade med ekonomisk katastrof för kund i otroligt många fall.
Och påminner lite om att dumpa oxfilé i Estland och sälja den för 70:-/kg(Svensk pris vid det tillfället knappa 300:-/kg).
Än låta oss Svenskar få äta vårt eget kött, finner det extrem märkligt, och känns enbart för suga ut pengar ur oss kunder, inte nått annat.(Och förkastligt miljö och klimatmässigt)
Eftersom USA har dödat sojaböndernas och helt omöjligt göra vinst.
Så bränner man upp mark för detta.
En 25% ökning är väldigt stor öknings av co2 i atmosfären, även odlar vi inget i atmosfären, så där fungerar det som ett förstoringsglas.
Och det är där värmen kommer ifrån, att växter äter co2 det var nått nytt, aldrig hört talas om innan
Noll betydelse, det har en effekt, och mycket uppenbart att jag förenklade processen.
Och det ökat 25% och ingen soja växer i atmosfären.
Synd bara att forskningen inte ens håller med dig.
Känns mer som poänger där man struntar i saker som är besvärande för en.
Såklart det är grav sarkasm med soja och atmosfär, dock var det du som skrev det.
Så vad ska man säga då?
Oj, växter behöver co2, men nu pratar vi om annat.
Verkar som du inte vill det, hur kommer det sig?
Man tillför co2 för man får brist av det i täta utrymmen, kan du inget om odling?
Dock har det inget med något vi pratat om.
Du kan alltid utmana klimatforskning, dina ord ändrar dock inte konsensus i forskningen.
Och sen är det sankt att titulerade klimatforskare är en ny påfund, och när fossilindustrin började med sina motattacker.
Hur kunde du missa det?
Eller är det fakta du inte vill veta om?
Dock vet vi redan att Exxon gjort klimatmodeller om vi fortsätter förbränna fossila bränslen, och vi uppfyller dom.
~95% av klimatforskarna har en uppfattning, har du inte varit uppmärksam.
Och före fossilindustrin börja försöka rädda sitt skinn, så var det ~100% konsensus i forskningen.
Och som Svensk så är det helt galet att säga emot klimatforskaren, och aldrig får vi reda på varför.
Det är ett EXTREMT fåtal som har nytta av denna att säga emot, vilket gör det så satans bisarrt när barn sitter på internet och tror dom vet nått.
Och när dom samtidigt struntar i ~95% av forskningen, och lyfter den lilla procenten.
Vi vet redan detta bara är en agenda för fossilindustrin och Republikaner, varför låtsas som nått annat?
För hur man än låtsas, så försvinner aldrig detta.
Man kommer säkerligen anpassas sig på området med tiden, och ändra vikter.
Men det finns andra sätt och transportera sig vid längre sträckor, såna lösningar får man titta på också.
Även husvagnen kan få motor och drivning, men svårt med de tunga husvagnarna då vikten tar ett par steg till.