Planerarbarn19 skrev 2019-09-09 14:51:00 följande:
Okej jag förstår, men går du till gyn på VUL flera ggr i månaden? Får du Ovitrelle för att ägget ska släppa sen också?
Letrozol funka ju som sagt inte på mig, men när jag sen började med sprutorna såg allt verkligen så bra ut men ändå gick de inte! Man hinner tänka så mycket... Är så rädd att jag aldrig kommer kunna bli gravid, de är min högsta önskan och jag har längtat så länge efter en liten familj.. folk runt omkring mig blir gravida till höger och vänster och vissa ?råkar? bli gravida, om man ändå hade den turen..
Ibland vill jag sjukskriva mig och strunta i allt för detta är så psykiskt jobbigt men de går ju tyvärr inte..
Nu går jag en gång i månaden på CD10-12 för att se att slemhinnan ser bra ut och ett ägg har mognat, då brukar de kunna säga ganska exakt när ÄL kommer bli och det har alltid stämt med ÄL-test.
I början gick även dit för VUL och/eller blodprov också på ca. CD16 för att se att ÄL verkligen varit. Eftersom allt pekat på att ÄL sker med bara Letrozol så har det inte funnits någon vits att ta Ovitrielle eller något annat.
Då jag har massa problem med immunförsvaret generellt misstänker jag att problemet nu handlar mer om att ägget inte fäster än ägglossningen. Tyvärr görs inte utredningar om sånt i Sverige, så lyckas vi inte snart funderar vi på att boka en utredning utomlands.
För dig kan det ju ha varit så att allt var bra efter sprutorna, men just det ägget som släppte den månaden inte var bra nog, det sägs ju vara typ 50/50 (eller andra siffror beroende på ålder och vilken källa man läser, men något liknande i alla fall). Så det borde ju absolut vara värt att ge det några försök till innan ni börjar oroa er för mycket :)