Inlägg från: Bagar Bengtsson |Visa alla inlägg
  • Bagar Bengtsson

Är ni män så ”glömska”?

Jag tror det kan stämma överlag. Män har historiskt sett haft svårare att prata om känslor, de bryr sig ofta mindre om födelsedagar, dop, giftermål. De kan däremot fråga hur nya bilen går, om ungarnas match etc.

Dock har det blivit bättre bland männen och aningen sämre hos kvinnorna. Vi börjar bli mer jämlika. Sedan talar vi män sinsemellan mer om känslor, förhållanden och ungar.

• Bagar Bengtsson
    Siden skrev 2019-09-10 11:31:33 följande:

Hur var det nu, var tredje vuxen man i Sverige har ingen nära vän? Inte en enda nära vän.

Jag tycker att det är konstigt att män inte ser detta som ett stort problem själva, att de verkar förlita sig på att frun sköter barn och sociala kontakter.

Många par som umgås så anpassar sig mannen ofta till kvinnan. Han åker med på parmiddagar när fruns väninna bjuder trots att han kanske inte matchar perfekt med den andra mannen. Tvärtom sker märkligt nog mer sällan. Jag vet inte om det är att kvinnor har svårare att kallprata med någon man inte har samma intressen med eller om mannen bara ställer upp för att kanske få komma till senare...
Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?