• Don3

Är ni män så ”glömska”?

Anonym (Glömmer) skrev 2019-09-05 18:07:48 följande:

Under mitt liv på drygt 40år har jag så gott som bara träffat på ?glömska? män. Vad jag menar är att de glömmer födelsedagar, viktiga datum, de glömmer bort att fråga hur det gick när man varit hos läkaren tex.

Är ni glömska eller skiter ni i det?

Jag är väl inte ensam om att uppleva detta?

Kan vara så att födelsedagar, viktiga datum och hur det gick hos läkaren är oviktigt för killar. Jag tycker inte det finns några viktiga datum, födelsedagar blir man ändå informerad om iaf de som berör mig, går du till läkaren för en rutin sak känns det inte nödvändigt att fråga då svaret ändå kommer vara, ja det gick bra. För hade det gått dåligt hade du ju inte varit här eller hört av dig tidigare.
  • Don3
    Anonym (Blö) skrev 2019-09-05 20:05:56 följande:

Haha!

Vem är det som informerar dig om födelsedagar? Varför bryr du dig inte mer? Varför öser du över ansvaret på någon annan att upprätthålla relationer?

1. Oftast den som fyller år. Annars har jag ett hum om när det är och kollar upp när det närmar sig.

2. Det är inte viktigt för mig. Håller du ordning på saker du inte tycker är viktigt?

3. Vem har sagt jag gör det? Jag upprätthåller relationer på mitt sätt och det behöver jag inte komma ihåg datum för.
  • Don3
    Anonym (Louise) skrev 2019-09-05 21:09:53 följande:

Måste vara det tristaste inlägget någonsin på Familjeliv. Det du skriver är att så länge det inte gagnar dig personligen på något sätt så bryr du dig inte.

Att vilja andra väl, att måna om andra, det existerar inte.

Visst ja enda sättet man visar man bryr sig på är att man kommer ihåg datum.

Om du missat det så är mer eller mindre alla killar likadana på den fronten. Sen kan du ju fundera på vilka som skapar mest drama. Missar man en polares födelsedag är det inte så att killar över tänker varför utan vi bara antar de glömde det är inte hela världen.
Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?