Är ni män så ”glömska”?
Jag tror att de är lata och ignoranta. Det blir ju mindre jobb för dem om någon annan tar hand om allt. Kanske de inte fått lära sig hemifrån att ta ansvar? Detta är bara spekultationer av en som tvivlar på att det är glömska då de verkar kunna sköta sina jobb utan problem
Har dylik erfarenhet från mitt ex. Min nuvarande har däremot bättre koll på saker och ting än mig. Han minns allt, håller koll på allt, minns alla viktiga dagar etc. Nu senast nämnde jag för en vecka sedan att jag fått läkartid dag x denna vecka. Har inte sagt något mer sedan dess. 2 timmar efter utsatt läkartid ringer han från jobbet för att fråga hur jag mår, vad läkaren sa, om det blir vidare undersökningar mm. Häpnade och tappade fattningen en sekund innan jag lyckades ge svar på vad läkaren sagt. Tilläggas bör att jag utreds för sjukdom och besöker läkare regelbundet för provtagningar och annat. Kan för mitt liv inte förstå hur den mannen lyckas hålla koll på precis allt. Tja, allt förutom sina nycklar och mobil då för de letar han efter oftare än han kommer ihåg mina läkartider
Sedan är han också väldigt mån om mig och min hälsa. Han bryr sig och är genuint intresserad av vad som pågår i mitt liv. Så denna sk "manliga glömska" man ser här och var tvivlar jag numera starkt på att existerar.