Bolla tankar - ettåring
Hej,
Jag behöver hjälp med att bolla lite tankar. Min son är 1 år om några veckor. Tanken var att han skulle börja förskolan i jan. Jag tycker det är tidigt men våra förutsättningar har gjort det så att det inte gick längre.
Nu ringde min chef och sa att det finns chans för mig att börja jobba i nov och att jag då kan skola min son på mitt jobb (jobbar på förskola). Vi skulle inte vara på samma avdelning. Jag skulle jobba 50 %, 8-12.
Jag vet inte alls hur jag vill göra. Jag som alltid sagt nej till att ha mina barn där jag jobbar har börjat se fördelarna. Mindre stress vid hämtning/lämning. Mindre oro över vad han gör när han är så pass liten. Skulle det inte funka för hans del eller för min del så skulle vi ju få byta men om det funkar så är det guld värt.
Men jag hade sett fram emot att vara hemma hela terminen ut och bara gosa och njuta av att vara hemma tillsammans. Det är sista barnet. Men det handlar ju bara om 2 månader tidigare..
Hur skulle ni se på det. Fördelar och nackdelar. Vänta till jan (ska jobba ca 80%) eller börja 50% i nov?