• Mandel

Kostnader vid umgänge - Vem ska betala?

Anonym (TS) skrev 2019-09-01 22:49:30 följande:
    Blir lite trött på att alla tror det handlar om en pappa så outar nu att det handlar om en mamma.
    Det förstod jag redan när jag läste din trådstart. Märks eftersom du är saklig och inte lägger in några känslor i det hela vilket kvinnor oftast gör gentemot de frånvarande fäderna

Finns inget som säger att du ska betala för lördagsgodis,nöjen och aktiviteter för barnet när det är hos sin mamma och det är heller inte ditt ansvar att se till att saker kommer både dit och hem.
    Det som ska styra är ditt samvete inför ditt barn och sedan är det lite avgörande vad barnet har för ålder tycker jag.
    Är det ett lite äldre barn som man kan prata och resonera med så är det bättre att berätta hur saker och ting ligger till och att det är orimligt att pappa ska köra allt fram och tillbaka varje helg och stå för alla kostnader osv.
    Att livet är olika för olika människor helt enkelt. 

Nu vet jag inte vad det är som gör att mamman inte kan ta ansvar för sitt eget liv och även barnets de helgerna barnet är där, men det känns ändå som att det ligger någon form av felprioritering bakom och då kanske man som ex inta ska komma och rädda allt hela tiden.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Kostnader vid umgänge - Vem ska betala?