• Limajo

Kostnader vid umgänge - Vem ska betala?

Tycker det är lite konstigt att du hänger upp dig så mycket på receptfria mediciner. Sånt har jag och mina barns pappa bollat mellan oss utan gnäll och vi har varannan vecka. Hittar någon av oss en bra kräm mot minstingens eksem eller en febernedsättande som slinker ned utan protest köper vi ofta två och skickar över den ena. Det är ju för barnets bästa!

Däremot är det så klart orimligt att du kör runt cyklar eller betalar för nöjen på mammans helg. Vill du vara tillmötesgående så hitta en begagnad sparkcykel (kan man få för en hundralapp) och lämna den där och säg att det räcker med det.

• Limajo
    Anonym (TS) skrev 2019-09-02 07:53:02 följande:

Därför att det blev ett tjafs om det denna gång. Jag kunde omöjligt veta att bsrnet skulle bli sjukt under umgänget och då blev det tjafs om att jag skulle köra dit medicin när hon har gångavstånd till apotek.

Okej, jag förstår. Hon verkar inte lätt att ha att göra med. Då skulle jag se till att barnet har en necessär med det som kan bli nödvändigt för barnets skull. Men stå på dig om det andra, cyklar och nöjespengar mm.
Svar på tråden Kostnader vid umgänge - Vem ska betala?