Inlägg från: Sam Ståhl |Visa alla inlägg
  • Sam Ståhl

Män i kvinnokläder

Jag vet inte om moderator protesterar snart men visst, här några bilder till!

• Sam Ståhl

Passar på att påminna om att män i kvinnokläder kan vara mycket mer än klänning och högklackat, men ändå vara feminint och läckert.

• Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-14 03:18:01 följande:

Oj vad läckert. Ser att du har de snygga skorna på, Storlek? pris? inköpsställe?

Vill också ha såna.

Så jäkla snyggt klädd du är

Hej!

Jag vet inte vilka skor du avser, men de som jag burit på just dessa bilderna är 1: en svart mocka pumps med dekorremmar, 8 cm klack. Elle Collection, mycket bekväma. 2: Den släta svarta klassiska skinnpumpsen är en trevlig utmaning iallafall för mig med sin 10 cm klack. Fårån Din sko faktiskt. Inget man går långt i men onekligen trevliga "eyecatchers". Jag har storlek 40 eller 41. Vill du hitta mycket bra utbud av skor och massor av storlekar (du kallar dig ju kjolkille och det brukar ju innebära större skostorlek) rekommenderas Zalando.

Lycka till och tack för komplimanger.

/ Sam
  • Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-14 19:11:25 följande:

Tack snälla.... Jo jag är kjolkillen och har strl 42. Ska genast kolla in zalando och se vad jag kan hitta. Så jävla läckert du klär dig, förlåt svordomen, men du är min idol, 

Stor kram från kjolkillen

Om du vill skulle det vara trevligt att utbyta erfarenheter. Hör gärna av dig.

/ Sam
  • Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-14 19:11:25 följande:

Tack snälla.... Jo jag är kjolkillen och har strl 42. Ska genast kolla in zalando och se vad jag kan hitta. Så jävla läckert du klär dig, förlåt svordomen, men du är min idol, 

Stor kram från kjolkillen

Jag föreslår att du skickar ett meddelande till mig!

• Sam Ståhl
    MammAmma skrev 2021-07-14 19:58:28 följande:

Hm, för min del beror det nog lite på om han är "transvestit" eller en "sissy". Inte helt samma sak, även om det är nära. Är han transa så är det helt okej men inget jag skulle finna överdrivet attraktivt (säger inte att det är oattraktivt heller, är rätt neutralt inställd), är han sissy däremot så är det något som skulle kunna funka väldigt bra för att leva ut mina mer dominanta tendenser.

Intressant. Vill du förklara hur du beskriver sissy?
  • Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-15 15:28:42 följande:

Hej, och tack. kan ej skicka privat mail till dig, Har helt enkelt så mycket att riskera och förlora. Många vet vem jag är och även om jag inte tycker jag gör nåt ont som transvestit, så kan det skada min karriär och inkomst, När jag byter om till kvinna är det INGEN som vet vem jag ursprungligen är, och jag (tror) att jag är rätt duktig. Detta händer ganska ofta.... Så vi får nog hålla detta på den nivån och jag beundrar din estetiska och vackra klädsmak. Har varit inne på Zalando och kollat snygga skor strl 42.

Snart helg och klänningen åker på. Kram på dig..kjolkillen

Du skickar INTE privat mejl till mig genom att klicka på mitt namn ovan och skicka ett meddelande. Du kommunicerar enbart med mig men jag vet INGET MER än vad jag vet nu om dig! Du avslöjar alltså inte på något sätt vem du är genom att skicka meddelande via FL.
  • Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-17 11:26:22 följande:

Igår var en härlig dag. Promenerade i min nya fina sommarklänning och kände hur den smekte mina nyrakade ben. Håret utsläppt makeupen perfekt och fina uteserveringar att sitta på.

Kärligt ibland att vara en feminin kille som får uppleva kvinnlig skönhet.

Kram på er

Härligt att du bejakar det du gillar och är självsäker att göra det du själv vill utan att andra får styra. Stolt och stark!

• Sam Ståhl
    Anonym (kjolkille) skrev 2021-07-17 16:32:40 följande:

Hej, åter en skön klänning, du e jättefin. Nu när det är varmt, kör du också med sommarklänning och kort kjol? Kanske en läcker jättelång och sval?

Ja det beror verkligen på sammanhang. Visst är det härligt med sommarklänning när man har väl insmorda och absolut nyrakade bruna ben. Med högklackade pumps till känner man sig så sexig. Med sneakers till blir det mer promenadvänligt. Fast just nu har jag cykelbyxor på... Har nyss tränat!

• Sam Ståhl

Kanske ska förtydliga, bilden ovan är inte jag. Men klänningen var härlig. Så ser jag ut nyss... ha-ha! Härligt det också att få svettas lite och ta en skön dusch sen.

• Sam Ståhl
    MammAmma skrev 2021-08-04 18:30:21 följande:

Sissification/feminization?

Hej!

Ni får ursäkta men jag hänger inte alls med i vad ni snackar om.

Jag tycker om att bära vackra feminina kläder - mer komplicerat än så är det inte för mig!

/ Sam

• Sam Ståhl
    MammAmma skrev 2021-08-05 12:07:53 följande:

Lol. Jag ber om ursäkt. Det är bara olika termer för olika aktiviteter. Ingen skillnad mot "cuckolding" eller "swinging", eller något annat. Min ADHD-hjärna gillar att sortera saker bara för att hålla reda på dem och skapa referenspunkter, vilket blir enklast genom att sätta etiketter, det betyder inget egentligen. You do you, vad det kallas är oviktigt. <3

Tack för förklaringen!
    MammAmma skrev 2021-08-05 12:07:53 följande:

Lol. Jag ber om ursäkt. Det är bara olika termer för olika aktiviteter. Ingen skillnad mot "cuckolding" eller "swinging", eller något annat. Min ADHD-hjärna gillar att sortera saker bara för att hålla reda på dem och skapa referenspunkter, vilket blir enklast genom att sätta etiketter, det betyder inget egentligen. You do you, vad det kallas är oviktigt. <3

Tack för förklaringen!

/Sam
  • Sam Ståhl
    Anonym (Camilla) skrev 2021-08-05 23:57:26 följande:

Ja det är trevligt med hotellvistelse.

Törs man fråga vad du pysslar med?

Ser nackdelen med string på män. Allt får ju inte plats. Fast det kanske var poängen.

Hej. Vad jag sysslar med...

Jag trivs i att bära vackra feminina plagg helt enkelt. Jag tycker om känslan i de figurnära formerna och de mjuka materialen. Det finns så mycket mer lekfullhet och utrymme för mer variation i feminina plagg. Vad avser just string är det ju en vattendelare för många men även här handlar det nog mycket om känslan, att du har ett plagg som sitter åt tight och bidrar till att lyfta fram vackra linjer. Att bära en snygg stringbody som plagget närmast kroppen är en svåslagen sensuell känsla...

• Sam Ståhl

Hej alla!

Jag har förstått att en av de bilder som jag bifogade som en illustration av det som diskuterades i tråden har gjort att det finns personer som tagit illa upp. Det har aldrig varit min avsikt att provocera fram nåt som väcker anstöt. Möjligen förivrade jag mig i sammanhanget och publicerade något som kan uppfattas som olämpligt och om det är så ber jag om ursäkt för det. Och därmed hoppas jag saken är utagerad.

Ha det gott alla.

/ Sam

• Sam Ståhl
    Anonym (Camilla) skrev 2021-08-06 21:44:17 följande:

Förstår dig så väl. Material och form delar jag. Döremot är jag inte någon jättefan av string. Vid rätt tillfälle så är det härligt. Män har ju lite annan anatomi så string är ju en klar utmaning för er. Banne mig för mig med ibland.

Bilden är sååå sensuell och läcker. Visar alldeles lagomt mycket. Snygga plagg. Lite Avis på de benen. Du vet väl att en hel del reklam för nylonstrumpor gjord av män. De där långa kalvbenen du vet.

Trist att fel folk ramlar in och gapar.

Hej.

Tack för komplimangen.

Jag har också hört att det ska vara män på reklambilder som är avsedda att uppfattas som kvinnoben. Om det sedan verkligen stämmer eller bara är en skröna kanske det finns någon initierad som kan svara på.

Sedan seamlessalternativen på underkläder nu kommit på senare år har det väl löst mycket av att få plaggen utanpå att sitta snyggt och behoven av string har minskat. Det är väl kanske idag mest under tighta träningstights och liknande vid mycket rörelse som string används främst. Och då är nog bekvämlighetsskäl främsta anledningen. Men jag har förstått att många också inte alls trivs i string och så bra då att det finns alternativ så alla kan bli nöjda och trivs med vad man väljer. En del kan säkert uppfatta det som vulgärt också, även om det varit vanligt sen det slog igenom bland stora massan i Sverige på mitten av 1990-talet.

Jag vet inte om du tillhör den gruppen som minns 1980-talet då träningsmodet började blommade ut som mest. Precis i början av 1990-talet kom det underbara modet att bära en tight dräkt i stringmodell utanpå dåtidens tights... Blir intressant att se om det modet nånsin kommer att komma tillbaka.

/ Sam
Svar på tråden Män i kvinnokläder