• Lady1986

Syskonförsök IVF 2019

Jangeles skrev 2020-01-14 10:43:55 följande:

VUL igår där man kunde se ett litet pulserande hjärta, så trots den kraftiga blödningen med klumpar och inga graviditetssymptom så är jag fortfarande gravid:) vecka 7+5

Wow! Grattis! Hoppas d går bra för dig.
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-01-18 20:20:19 följande:

Skulle påbörja behandlingen denna månaden. Men känner mig inte 100 plus att jag har börjat med en pencilin kur i går kväll mot urininfektion. Växlande väldigt mkt ifall jag skall börja i morgon eller inte. Men har nog bestämt mig helt för att skjuta på det till nästa månad. Plus att jag är inte redo för en behandling , en behandling är jag redo för men orkar inte med ett misslyckande till..

Hur går det för er alla ?

Samma här. Behandlingen är ju en sak, men misslyckandet alltså.. :( Jag ska ta och skicka efter min journal från vår klinik, sen ringa nya kliniken någon dag när jag orkar.
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-01-18 20:20:19 följande:

Skulle påbörja behandlingen denna månaden. Men känner mig inte 100 plus att jag har börjat med en pencilin kur i går kväll mot urininfektion. Växlande väldigt mkt ifall jag skall börja i morgon eller inte. Men har nog bestämt mig helt för att skjuta på det till nästa månad. Plus att jag är inte redo för en behandling , en behandling är jag redo för men orkar inte med ett misslyckande till..

Hur går det för er alla ?

Hur går det för dig? Väntar du till nästa månad?
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-01-30 08:58:05 följande:

Ja , vi väntade. Känner nästan att jag vill vänta en månad till. Men kan inte ,är snart 39 år så jag har åldern emot mig. Men jag kör denna månad om ingen i familjen blir sjuk, är rädd att bli sjuk just pga av denna period när många är sjuka, så jag kanske borde skjuta på den, men samtidigt vill jag bara få dessa 2 försöken bakom mig oavsett resultat så att jag kan blicka framåt och inte lägga så mkt tankar på ivf...

Hur går det själv?

Skall du välja kliniken i Falun ,eller du kanske redan har gjort det?

Ok förstår. Vi har inte bestämt oss än om vi ska fortsätta lr inte. Är så schitzofren i det här. Blir liksom vår femte sprutbehandling. Orkar vi ännu ett misslyckande? Kan vi slänga ut ännu mer pengar? Osv. Det tär liksom på förhållandet också.

Men samtidigt så VILL vi ju ha ett barn till. Ett pissigt beslut är det...
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-02-13 21:05:42 följande:

Jag hoppas att vi alla snart skall lyckas.

Jag börjar med sprutor på söndag eller måndag, första gången med menupor...

Hur går det?
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-02-27 21:34:35 följande:

Idag hade jag äggplock, fick ut 10 ägg. I morgon får jag information om mognad och befruktning. Insättning på lördag 2st sedan blir det en hemskt lång väntan.

Hur går det för dig?

Håller mina tummar hårt! Vi är fortfarande i ska vi/ska vi inte-stadiet :)
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-03-05 13:04:00 följande:

Fick idag veta att inga embroy kunde frysas. 5 insättningen , 3 frysförsök o 2 färskförsök där de 2 sista sattes in 2 st, alltså 7 embroy.

Har inte så stora förhoppning att dessa tar sig heller , satte in i lördags, 2 dagars...

Åh vad tråkigt! Säger de något om orsaken till att inget kunde frysas? Känns lite lika vår historik. Jag håller mina tummar stenhårt för det ni satte in!!
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-03-05 13:16:11 följande:

De delade sig inte som de vill att embroy skall göras inför frys.

Vi har ett försök kvar av 3 , blir sista. Men känns så lönlöst att fortsätta, om vi inte hade betalt så hade jag inte fortsatt tror jag....

Ni bet ff inte vad ni skall göra?

Nja, vi vet inte riktigt. Jag lutar åt att göra ett försök till, kanske med långa protokollet för det har vi aldrig provat förr. Men min man vill helst inte. Han tycker att vi ska vara tacksamma för det vi har. Men beslutet är nog mest mitt och jag tänker att vi kanske borde ha en mysig sommar framför oss först och sen testa igen till hösten?
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-03-05 17:19:14 följande:

Ja det är svårt.

Jag tror också det är viktigt att veta att man ändå har försökt för att inte ångra att man inte gjorde ngt mer

Långa protokollet har jag aldrig heller gjort ,kanske skall föreslå det till nästa gång när det nu blir.

Håller med! Jag vill absolut känna att vi har gjort det vi kan, så vi inte ångrar oss sen.

En kompis till har fått fina resultat med långa, men inte korta protokollet. Så jag ska fråga iaf om/när d blir aktuellt.
  • Lady1986
    Lee*** skrev 2020-03-05 13:04:00 följande:

Fick idag veta att inga embroy kunde frysas. 5 insättningen , 3 frysförsök o 2 färskförsök där de 2 sista sattes in 2 st, alltså 7 embroy.

Har inte så stora förhoppning att dessa tar sig heller , satte in i lördags, 2 dagars...

Hur har d gått?
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019