Låg AMH värde
Gynekologen sa även att hon träffat flera par som gjort äggdonation efter att läkare sagt att kvinnan haft för lågt amh-värde för att de ska bli gravida på egen hand. Några år senare har dessa par ändå blivit naturligt gravida.
Gynekologen sa även att hon träffat flera par som gjort äggdonation efter att läkare sagt att kvinnan haft för lågt amh-värde för att de ska bli gravida på egen hand. Några år senare har dessa par ändå blivit naturligt gravida.
Vad gjorde ni annorlunda nu denna gången det fungerade?
Det kan ju varit "guldägget" (som vissa säger) som plötsligt dök upp helt enkelt. Har du gjort vul och sett om det finns något foster med hjärtslag därinne?
jag tycker också att det är tungt och speciellt när familj, vänner och bekanta frågar om vi försöker. Jag blir så ledsen orkar inte berätta över min situation.
Det är en bra liknelse, ruvarpodden ska komma ihåg det. Och håller med att de är värst när sådana man inte känner klämmer ut sig sånna kommentarer. Till exempel en bekant till man pappa som fråga rakt ut; Varför har ni inte barn? Kan du inte få barn eller? En kvinna som jag träffade för första gången. Jag blev så förbannad och faktiskt äcklad av hennes fräcka attityd. Hur kan man vara så nonchalant.
Jag ska gå dit idag men jag har inte sagt något till min man...han är så mer lugn än vad jag är. Tror att han inte känner som jag att åren går och att chanserna minskar med åren. Så jag ska gå på seminariet själv, ska ha med mig mina testresultat ifall jag skulle få chans att visa dem. Annars ska jag väl fråga vad det kan bero på att embryon inte fastnar i livmodern efter insättning och vad kan man göra för att öka chanserna för att ett fint embryo ska fastna.
Östrogenplåster kan man använda det i samband med ivf? Letrazol vad är det? Samt vilka vitaminer ska man äta?
Just nu pratar inte jag och min man så mycket om nästa steg för att vi håller på genomgår en ivf nu. Jag har börjat spraya Synarela. Det ä vårt sista landstingsförsök. Jag hoppas innerligt att det funkar denna gång!
Seminariet var så bra, Olga är jätteproffsig och tydligt förklarar allt. Jag tycker att den kliniken jag är på nu är slarviga, journalanteckningarna är korta inkluderar inte mått på äggblåsorna. De struntar i att hålla en informerad om vad de ser. Det är typ som mitt ärende bara kommer ta ner deras statistik. De har inte informerat att när jag fyller 38år så minskar chanserna från 45% till 33% och jag som tog en 6 månaders paus från IVF. Jag är så irriterad av deras nonchalans.
Förstod du till slut vad normal träning innebar? Jag har ju slutat springa men kör lite yoga. Jag och min man pratade med Olga, och hon rekommendera antingen tre IVF för priset av två eller kombinationspaket där man gör två IVF och sen äggdonation. Nästa steg är att boka in ett videosamtal med en av deras läkare.
Jag hoppas allt går bra nu fick reda på att nu har det gått två år som vi har försökt :( och att resultaten har bara blivit sämre första IVF blev det två embryon, ena embryot hade delat sig i 8 celler som sattes tillbaka på tredje dagen.
Andra IVF försöket, gjorde vi långa protokollet då började vi med Synarela nässpray den 21:a December och den 14:e Januari tar vi bort en cysta jag hade fått. Jag fortsätter med synarela och börjar stimulera med gonal-f den 23 januari vilket ledde till ett äggutag den 8:e Februari och då fick vi ut ett embryo. Embryot hade delats til fem celler dag 3 då jag fick den insatt.
Eftersom jag hade varit nedreglerad i en månad från 21:e December till 22:a Januari vilket påverkade mig jättemycket (jag kunde inte sova, var ledsen och kände mig pressad hela tiden, hamnade i småtjafs). När det inte ledde till en graviditet sa jag att jag behövde en paus från IVF och istället fokusera på vårat bröllop. Efter bröllopet, så hade dock IVF kliniken stängt för sommaren.
Nu efter sommaren så började vi med 375 dos gonal-f men det ledde inte till något ägg alls och vi var tvungna att avbryta efter 8 dagar.
Vi var igår på SU för en bedömning. Läkaren satt direkt upp oss för ÄD. Ingen mening sa hon att köra vidare med egna ägg. Sedan var hon inte säkert om killens spermier också är ett problem. Men hon tyckte man skulle prova med donera ägg och hans sperma först och funkar det inte testar dubbeldonation.
Hon var mycket snäll och gjorde ett ultraljud som vi nu skickade till OIga. Så behövde inte betala för ett privat ultraljud.
Hur snabbt hörde de av sig till dig när du hade lämnat in all information?
Hoppas att snabbt få samtalet. Nu kan jag inte vänta längre att höra vad hon tycker.
Sedan ska vår remiss till Karolinska också går iväg. De har en mycket kortare väntetid. Så hoppas på de med. Men även där tar det 3-6 månader (inget i jämförelse med SU).
Lenze, när skulle ni gärna vilja köra igång? Vi funderar kring december eller januari...
jo med kombinationspaketet. Har fått ett mail nu av dem för att boka en skypetid och jag har fått ut min journal nu så ska testa. Men först ska jag bli färdig med mitt sista försök som jag håller på med nu.
På onsdag ska jag ta blodprov om resultaten ser bra ut så ska jag börja med Menopur. Tänkte fråga kliniken om ifall jag skulle få ut två embryon om de kan sätt in båda eftersom jag har ju fått så dåliga resultat och har så låg AMH, kan vi försöka höja chanserna på så sätt så mycket som möjligt.
Du ringde Ryssland när du fick en blödning, vad sa de att du skulle göra?