Låg AMH värde
Ja! Funkar bra vissa dagar medan andra inte. Oron går upp och ner som en bergochdalbana! Hade några riktigt bra dagar förra veckan. Nu är oron tillbaka med besked. På måndag är det inskrivning och tre veckor till vårt tidiga ultraljud. Så räknar ner till det och hoppas att allt går bra. Kanske att jag kan få ett litet lugn efter det..... jag kom förresten på en sak! Vi hade bestämt oss för att åka till Olga fertility clinic i Ryssland och göra våra nästa behandlingar. När jag pratade med en gynekologmottagning här i Sverige angående att få hjälp av dem med undersökningar och recept så fick jag snabbt se hur en behandlingsplan från kliniken kunde se ut. Där stod vilka mediciner man skulle ta under ivf-behandlingen. Jag hann inte uppfatta så mycket, men jag hann se att det stod folsyra, magnesium och e-vitamin. Folsyra visste jag ju sen innan. Sen vet jag inte vad magnesium och e-vitamin gör. Hann aldrig få min behandlingsplan från kliniken eftersom jag blev gravid så jag vet inte om det är standard för alla deras ivf-patienter. Men kanske kan vara värt att kolla upp vad de kan ha för påverkan...
Man tar det mellan mens och fram till insättning.
Magnesium fungerar krampförhindrande/kramplösande och i hög dos fungerar det också lätt laxerande, så man får lättare att gå på toaletten regelbundet.