TrippelLLL skrev 2019-09-07 19:28:10 följande:
Hur har det gått ta? <3
Vi blev skickade till Karolinska veckan därpå.. Linköping visste ingenting heller.. Men nu har dom konstaterat att det är struma hon har! (Vi är "glada" då alternativet var livshotande)
Så fram tills förlossningen i januari ska vi åka dit en dag i veckan... Dom ska börja med att ta blodprov på henne för att se vilken sort hon har. Och sen ska dom spruta in medicin i fostervattnet var sjunde dag... Det är än sålänge det vi vet.. Och att de lär bli kejsarsnitt då dom är rädda för att hon inte kommer kunna andas själv när hon har fötts...
Kommer bli en otroligt jobbig period och det blir mkt farande (70 mil tur o retur varje vecka), men det är de ju såklart värt om dom kan hjälpa henne... Detta ska tydligen inte ens gå att få, för alla mina sköldkörtelvärden är bra osv.. Så dom tror att de blivit någon genetisk defekt på lilltösen..! <3
TrippelLLL skrev 2019-09-12 21:38:50 följande:
[quote=79896666][quote-nick]Nettan91 skrev 2019-09-12 19:32:04 följande:[/quote-nick]Vi blev skickade till Karolinska veckan därpå.. Linköping visste ingenting heller.. Men nu har dom konstaterat att det är struma hon har! (Vi är "glada" då alternativet var livshotande)
Så fram tills förlossningen i januari ska vi åka dit en dag i veckan... Dom ska börja med att ta blodprov på henne för att se vilken sort hon har. Och sen ska dom spruta in medicin i fostervattnet var sjunde dag... Det är än sålänge det vi vet.. Och att de lär bli kejsarsnitt då dom är rädda för att hon inte kommer kunna andas själv när hon har fötts...
Kommer bli en otroligt jobbig period och det blir mkt farande (70 mil tur o retur varje vecka), men det är de ju såklart värt om dom kan hjälpa henne... Detta ska tydligen inte ens gå att få, för alla mina sköldkörtelvärden är bra osv.. Så dom tror att de blivit någon genetisk defekt på lilltösen..! <3[/
Tack snälla för uppdateringen! Vad skönt att ni har fått svar och att dem har en handlingsplan för lill tjejen. Kommer hon att förlösas tidtagare än bf, eller det kanske ni inte vet ännu?
Fy vad tufft för er, jag skickar massor med positiv energi till er! <3
Tack :)
Nä än sålänge vet vi inte mer, men ska dit på tisdag igen så hoppas på mer svar då!