en pappa som inte bryr sig, vill ändå ha rättigeheter
jag och min sons pappa gjorde slut nyligen. sonen bor hos mig, pappan vill ha honom varannan helg. jag tvärnekar. pappan accepterar det inte, men vi kom "överens" tillslut att han ska ha sonen dagtid tillsvidare.
nu till grejen, min sons pappa är en fara för barnet, han sover genom ALLT, han sover stort sett dygnet runt, glömmer byta blöja, glömmer ge mat, leker inte, sitter bara med mobilen. att gå utomhus finns inte om inte hans mamma kommer och går ut med sonen och exet. han reagerar inte om sonen tex sträcker sig efter kokande vatten på spisen. och ja detta är anledningen till att förhållandet tog slut då han tar noll ansvar.
trots detta vill han ha tid med sonen över nätter, pappan tycker att 6 är förtidigt att gå upp och då tycker han att sonen snällt ska vänta i sin säng till pappan är redo att gå upp.
jag tog upp detta med soc, och dem sa att det är min skyldighet att se till att sonen och pappan ej är ensama tillsammans. men vi har gemensam vårdnad, så det kan jag väl inte ? sonen är 14 månder och pappan bor i sin egen lägenhet.
familjerätten tar tid på sig så vad gör man ?