• Sominget

Dyra pop kläder eller lindex

Hej! Såg nu att det var något ta 3 för 2 erbjudande på Polarn & pyret tröjor. Min son börjar snart förskola men vi har handlat mest på Lindex. Tycker att Polarn & Pyret är dyrt, är det värt att handla där? Håller deras kläder bättre kvalitet än tex Lindex? Och nu tänker jag främst innekläder till förskola. Vet inte om jag vill lägga så mycket pengar på kläder som sonen ändå växer ur så fort och blir väl smutsiga med fläckar på förskolan? Sen känns det lite som en status fråga också och vill egentligen inte klä i märkeskläder av den anledningen även fast jag har ekonomin för det, men om det är överlägset bättre kvalitet så kanske jag överväger det. Behöver input från er :) handlar för övrigt nästan alla sonens kläder på rea idagsläget.

• Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex
  • Vildbi

Pop har inte bättre kvalité än andra, dessutom har Pop inte ens fina kläder, så nej, det finns ingen som helst anledning att handla Pop istället för annat.

Pop är inte ens märkeskläder i den bemärkelsen. Det är som att kalla Newbie, Puma, Nike och Addidas för märkeskläder.

• Anonym (..,)

Sorry, Kaks är nog från Kappahl. Det är bra i alla fall. Fix från Lindex har också jättebra ytterkläder, samt Everest från Stadium. Jag tycker pop har oförtjänt bra rykte som sagt, eftersom mina barn har frusit i deras ytterkläder och även i vantarna. Didriksson har jag också testat, barnen frös inte men däremot tappade overallerna färg i tvätten och såg risiga ut efter en halv säsong.

• cosinus

Tex tightsen från Polarn har vi haft mycket av. Det har hållit hela barnets period i den storleken medans de från Lindex, Hm haft hål på knäna efter en tredjedel.

Även ett antal baströjor har hållit fantastiskt bra och även polarns strumpor. De brukar jag bunkra på rea :)

De plagg från Lindex jag varit nöjd med är iofs också basplagg framförallt deras velour som varit magiska bra. Däremot allt med tryck har sett sorgligt ut ganska direkt så det har vi undvikit.

• Anonym (Ru)

Bara undrar då jag aldrig förstått det här resonemanget med förskolekläder, blir era barn aldrig smutsiga hemma, hur gör ni?? Mina både spiller, får färgfläckar och lim samt smutsar ner sig utomhus - och ramlar. För min del är det poänglöst med förskolekläder och hemmakläder.

• Sominget
    Vildbi skrev 2019-08-21 10:47:53 följande:

Pop har inte bättre kvalité än andra, dessutom har Pop inte ens fina kläder, så nej, det finns ingen som helst anledning att handla Pop istället för annat.

Pop är inte ens märkeskläder i den bemärkelsen. Det är som att kalla Newbie, Puma, Nike och Addidas för märkeskläder.

Det är nog en tolkningsfråga vad man själv upplever är märkeskläder. För mig puma, Nike och Adidas märkeskläder medan jag inte ser Newbie som det ;)
  • Anonym (Mila)

Mitt barn har en hel del från Pop. Hon får inte ha deras leggings under perioden de är utomhus utan skalkläder. Hål direkt. :) Inomhus ingen större skillnad oavsett märke.

I övrigt tycker jag just Lindex har i stort samma kvalitet som Pop, båda snäppet bättre än HM.

• Vildbi
    Sominget skrev 2019-08-21 11:04:55 följande:

Det är nog en tolkningsfråga vad man själv upplever är märkeskläder. För mig puma, Nike och Adidas märkeskläder medan jag inte ser Newbie som det ;)

Nja, nej. Jag skulle snarare kalla det överskattade plasttryck.

Tacka vet jag Gant, Ralph Lauren, Timberland, etc. DET är märkeskläder. Så vill man ha märkeskläder så rekommendera jag att shoppa loss hos kidsbrandstore (som väldigt ofta har rea btw).
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ru) skrev 2019-08-21 11:04:05 följande:

Bara undrar då jag aldrig förstått det här resonemanget med förskolekläder, blir era barn aldrig smutsiga hemma, hur gör ni?? Mina både spiller, får färgfläckar och lim samt smutsar ner sig utomhus - och ramlar. För min del är det poänglöst med förskolekläder och hemmakläder.

Haha nej håller med. För min del blir de mer smutsiga hemma än på förskolan :) förskole- och vardagskläder är samma sak för mig.
  • Bestemor
    Anonym (Ru) skrev 2019-08-21 11:04:05 följande:

Jag håller med dig. Sen är väl barn oftast mer tid på förskolan och ute där, än leker utomhus hemma?

Båda mina barn och barnbarnet har haft samma kläder både på förskolan och hemma.
Svar på tråden Dyra pop kläder eller lindex