BF MAJ 2020
Grattis, så skönt! Jag har flera gånger tänkt att jag känner fostret, men det är nog för högt upp och för tidigt för att faktiskt stämma. Önskedrömmar
Grattis, så skönt! Jag har flera gånger tänkt att jag känner fostret, men det är nog för högt upp och för tidigt för att faktiskt stämma. Önskedrömmar
Förra graviditeten mådde jag lysande. Inga problem med hår, hy, och illamåendet gick över väldigt tidigt. Nu är minsann verkligheten en annan. Går in i v.15 imorgon. Kräktes Senast imorse och hyn är sämre än någonsin. Svullen som en ballong dessutom. Livet är bra härligt :D
Jag mår också illa hela jävla tiden- kräks inte varje dag och aldrig efter jag ätit eller mitt i en måltid utan bara när jag inte ätit på ett tag/precis innan måltid.
Så på det viset är det bra, jag har inga problem att äta eller behålla mat.
Problemet är att tanken på det mesta gör att jag blir spyfärdig av bara det. Dofter, tanken på smaker...etc. Har även en skum smak i munnen/doft i näsan HELA tiden förutom just när jag äter något. Påminner om hur stärkelse luktar, alltså typ kokande ris eller pasta eller dylikt. Svårt att förklara. Är så jävla vidrigt. Det allra värsta är doften av stekt korv.... som jag ändå gillar vanligtvis. Kan inte ens tänka på korv och ketchup.
Men men eftersom jag kan äta och inte har förlorat suget på ALL typ av mat så känns det ok.
Till ett roligare ämne- för ett par dagar sedan hittade jag en annons på FB Marketplace av ren slump, en retro Emmaljunga-vagn (med både ligg- och sittdel) från sent 60-tal eller tidigt 70... Och jag har ALLTID fullkomligt älskat saker från den eran, vare sig det är kläder, musik, möbler, bilar...det mesta helt enkelt. Och det visade sig att just denna vagn fanns inom TIO MINUTERS gångavstånd från mitt hem!
Jag vet att det är sjuuukt tidigt men jag kunde inte hålla mig. Det var verkligen min drömvagn..Så fina färger, mönster, material, och broderat typ "dalamönster" på sidorna av liggdelen. Jättebra skick och för bara 2000:- Så lycklig! <3
Ja jag är helt förälskad i den...Drömmen <3
Liggdelen är den bruna på bild 1, med broderi på båda sidorna.
Den röda/blommiga sittdelen (bild 2 och 3) går att ha i två olika lägen, sittande eller halvliggande (bilden visar sittande, jag kände att tre bilder räckte, haha).
Detta är bilderna som förra ägaren lagt med i annonsen, de är inte tagna nu som ni kanske ser på marken
Mina få symptom känns som bortblåsta från en dag till en annan. Illamåendet som alltid låg nära är borta och jag behöver inte längre gå upp på natten för att kissa. Är inte panikigt hungrig hela tiden längre. Jag har aldrig lyckats komma så här långt i en graviditet tidigare, gick in i vecka 15 igår. Har ju förstått att andra trimestern generellt är den tid som man mår bäst men, jag känner mig inte ens gravid längre och med 4 mf och ma i bagaget känner jag mig bara orolig och nojig nu.
Jag skrev igår att jag skulle avslöja för pappa genom ett hintande fars dags-kort. Han fattade inte! Fick bokstavera ut tydligt att vi var gravida innan det gick in. Så lite antiklimax
Jag undrar i övrigt om jag kanske börjat känna bäbisen. Är osäker, men känner nåt långt ner ibland som inte är gas.
Någon annan som blir öm under magen av att sitta mycket? Har stillasittande jobb och skulle helst lägga upp fötterna på bordet och luta stolen bakåt xD undrar vad det beror på...
Tror mer och mer att det är bäbisen jag känner, eftersom det ofta är samma ställen och tider. Skulle inte ta gift på det, men misstänker starkt.
Ni andra som känt rörelser, blir det tydligare för er med?
Så mysigt! Har du något läge som du känner bäst? För mig är det sittande och ibland om jag ligger på sidan. Ryggläge (som det oftast tipsas om) är helt hopplöst, känner inte ett smack.
Så mysigt! Har du något läge som du känner bäst? För mig är det sittande och ibland om jag ligger på sidan. Ryggläge (som det oftast tipsas om) är helt hopplöst, känner inte ett smack.